Jak zhubnout stehna: zbavte se přebytečné vody, cvičte a spěte!

Chcete mít do léta vytvarovanou postavu? Trápí vás silnější stehna? Pokud se chcete ve svém cvičení i jídelníčku zaměřit právě na tuto partii, máme pro vás několik vyzkoušených rad a tipů, jak zhubnout stehna. Může vám pomoci pitný režim, ty správné cviky nebo třeba vaše oblíbená káva. Přečtěte si jak!

Následujícím prohlášením vám nejspíš zničíme celou vaši představu o cvičení, kterou jste až doposud měli, ale čím dříve to zjistíte, tím lépe. Tak tedy: žádné cviky na hubnutí jednotlivých partií neexistují. Podělíme se s vámi ale o cviky, během kterých jsou zapojovány takové skupiny svalů, které pomáhají posilovat svaly na nohou a současně je i formují. A také s vámi nasdílíme několik tipů ohledně zdravého stravování, které je při cestě za vytvarovanými stehny nezbytné.

Kolik soli denně přijmete ve stravě

Zamýšleli jste se někdy nad svým denním příjmem jídla? Vedete si poctivě zápisky o tom, kolik toho denně přijmete a kolik spálíte? Snažíte se hubnout podle nastaveného kalorického deficitu? Hlídat si svůj denní příjem a výdej například jednoduchým počítáním kalorií je základ. Máte tak přehled o tom, jaké živiny a v jakém množství přijímáte. 

Rizikem, kterému jsme všichni vystaveni je sůl. Jestli totiž solíte ve větším množství než je doporučeno, může u vás docházet k zadržování vody, kvůli kterému máte vyšší hmotnost a více objemu. Ke správnému odvodu vody z těla slouží například elektrolyty, tedy vápník, hořčík a draslík. Pokud máte pocit, že vaše tělo zadržuje vodu, zaměřte se na snížení soli v jídelníčku a současně zvýšení příjmu elektrolytů.

Pevný opálený zadeček v červených šortkách.
Zdroj obrázku: pixabay.com

Začněte den šálkem kávy

Ano, kofein je výborná látka, která vás nabudí a současně i nastartuje spalování tuků a odplavení přebytečné vody z těla. Ovšem pozor na kávu slazenou. Jestliže si neumíte vychutnat šálek kávy bez lžičky cukru, začněte pomalu ubírat a zvykat si na přirozenou chuť kávy. Vyzkoušet můžete i různé ovocné, oříškové či čokoládové tóny v kávě, které vám s odvykáním cukru pomohou.

Dodržujte pitný režim

Kolik vody denně vypijete? Pokud vám dělá pravidelný pitný režim problémy, noste u sebe neustále láhev s vodou. Dostatečným příjmem tekutin, zejména tedy obyčejné vody, totiž docílíte toho, že vaše tělo nebude vodu zadržovat a bude ji vylučovat tak, jak má. Také tím omezíte nadýmání.

Voda se nejčastěji drží právě v oblasti dolních končetin a pokud máte na konci dne “nohy jako konve”, je na čase s tím něco udělat.

Cvičení na stehna

Jakmile budete mít pitný režim a vyváženou stravu v malíku, vzhůru do cvičení! Pro lepší spalování se vrhněte do kardia a přidejte i posilovací cviky na stehna. Výborně fungují všechny druhy dřepů a také výpady. Různé druhy cviků posilují různé skupiny svalů, i když jsou zaměřené na nohy. Proto cviky pravidelně střídejte, jak doporučují profesionální trenéři. 

Opálená stehna a fotoaparát v ruce.
Zdroj obrázku: pixabay.com

Odpočívejte a spěte

A poslední, ale neméně důležitou součástí správného spalování a formování postavy, je odpočinek. Dělejte si mezi jednotlivými dny cvičení pauzu a nezapomínejte ani na vydatný spánek, během kterého si odpočine nejen váš mozek, ale také se zregeneruje vaše tělo, a vy tak budete mít ještě více síly do dalšího tréninku.

Abyste mohli lépe pozorovat výsledky vašeho snažení, změřte na začátku obvod vašich stehen v nejsilnějším místě. Zmenšující objem je totiž mnohem lepším ukazatelem, než pouhá klesající váha. přečtěte si více o tom, proč je lepší hubnutí na centimetry než na kila a jak se správně měřit.

Na cestě za dokonalými stehny se zpotíte a pořádně protáhnete snad každý sval v nohou, který existuje, ale výsledek bude stát za to!

Zdroj: womenshealthmag.com

Kateřina Matoušková

Ráda píšu, fotím, čtu a chodím do přírody, protože co je lepší, než čerstvý vzduch a pocit svobody? Možná jen šálek horké kávy, bez kterého si neumím představit žádné ráno.

Líbil se vám tento článek? Dejte mu 5 hvězdiček. :)
Komentáře
  1. Už od narození mám trochu silnější stehna a nikdy mi nepomohlo nic, ani závodní plavání. Geny jsou tím, co určuje, se kterou části těla budeme mít potíže.

Napsat komentář

Emailová adresa nebude zveřejněna a nebude uložena do žádné databáze. Vyžadované informace jsou označeny *.