Pustili jste se do hubnutí ale výsledky vás příliš neuspokojují? Zásadní chybou, které se dopouští spousta lidí, kteří se rozhodli začít hubnout, je posuzování jejich pokroku podle toho, jak moc se snížilo číslo na váze. Jenomže, to nemusí být úplně směrodatné. Proč je lepší se při hubnutí zaměřit raději na měření si povíme v následujících řádcích. 

Proč váha stagnuje, i když hubneme

Když se rozhodneme zhubnout, většinou máme přesnou představu o tom, které partie chceme zeštíhlit. Proto je ideální provést měření na úplném začátku vaší cesty k vysněné postavě a pravidelně se těmto měřením věnovat. Váha totiž často může zůstat stejná, zatímco v zrcadle si pokroků již všimnete. Jak je to možné? 

  • Číslo na váze nevypovídá o tom, kolik procent vaší postavy tvoří tuky, svaly, voda a kosti. Je to jen číslo, které je souborem všeho, z čeho se vaše tělo skládá. 
  • Naše váha se neustále mění. Pokud byste se vážili v průběhu dne, vaše váha by nikdy nebyla úplně stejná. To je způsobeno tím, kolik toho přes den sníme a vypijeme, jak často chodíme na toaletu a také tím, zda zadržujeme či nezadržujeme vodu.
  • Váha nerozlišuje, zda je vaše tělesná schránka složena z tuků nebo ze svalů. Pro některé může být tento bod nejvíce frustrující, jelikož při silovém tréninku si budujete svalovou hmotu. A svaly jsou těžší než tuk. Proto někteří jedinci při hubnutí přiberou na váze, ale zároveň ztratí na objemu.

Nedaří se vám hubnout tak rychle, jak byste chtěli nebo váha dokonce stagnuje? Podívejte se na možné důvody, proč se nedaří hubnutí a jak ho opět nastartovat.

jak zdravě zhubnout
pixabay.com

Kolik centimetrů jste zhubli

Pojďme se blíže podívat na výhody měření ztracených centimetrů místo hlídání ztracených kilogramů. Jak jsme již zmínili výše, před tím, než začnete cíleně hubnout se pořádně přeměřte a naměřené údaje si poznamenejte, abyste měli kontrolu při dalším přeměření. 

Jak poznáte, že opravdu ztrácíte objem bez toho aniž byste se museli neustále přeměřovat? Oblečení bude pravděpodobně první příležitost, při které si povšimnete změn. Kalhoty budou najednou volnější, tričko vás nebude obepínat jako obvykle, pásek bude potřeba utáhnout o něco víc.

Vaše tělesná hmotnost toho o vás vypovídá mnohem méně, než jste si možná mysleli. Místo váhy popadněte metr a proveďte pár měření. Výsledky budou pozorovatelné rychleji a vy tak neztratíte motivaci během hubnutí.

jak se měřit při hubnutí
pixabay.com

Jak správně měřit pas, boky a zadek

Hubnutí je vždy komplexní záležitostí. To znamená, že nelze zeštíhlit např. jen pas a zbytek těla nechat stejný. Proto je dobré měřit se na více klíčových místech, jako je pas, boky, zadek a stehna, kde také úbytek zaznamenáte nejrychleji. Naopak prsa vůbec měřit nemusíte, v konfekční velikosti je to sice důležitý údaj, ale úbytek přes prsa by vás spíš demotivoval.

Podívejte se na názorný obrázek, kde měřit tělo při hubnutí. Údaje si můžete zaznamenávat třeba do přehledné tabulky.

tabulka měření těla
101planners.com

Ideální je měřit po ránu ještě před prvním jídlem a zároveň po vyprázdnění, které vám ubere centimetry zejména na bříšku. Měřte jednou týdně, častější měření nemá smysl.

Chcete se do toho pustit pěkně od začátku? Podívejte se na tipy, jak nastartovat metabolismus spalování tuků a rozjet hubnutí zdravě, trvale a bez jojo efektu.

Zdroj: verywellfit.com