První seznámení s venkovním workout hřištěm: zkuste test na hrazdě

Venkovní teploty se začínají pohybovat v příjemných hodnotách, a tak nastává ten správný čas vyrazit do venkovní posilovny. Jelikož se jedná o oblíbený druh volnočasových aktivit, nacházejí se venkovní fitparky skoro v každém městě. Jak začít a co cvičit na venkovním workout hřišti? 

Cvičte podle návodu

Jestliže jste ve cvičení pod širou oblohou nováčci, nemusíte se vůbec ničeho obávat. Všechny stroje, které se ve venkovních workoutových areálech nachází jsou totiž opatřeny štítkem, na kterém je uvedeno, jaké cviky na daném stroji provádět a také kolikrát. Kromě slovního popisu můžete využít i QR kódu, kterým je přístroj opatřen a zhlédnout video návod. 

Než se pustíte do provádění jednotlivých cviků, nezapomeňte si zahřát svaly. Toho docílíte buď klasickými jumping jacky, během na místě nebo angličáky. Můžete také kombinovat cvičení v terénu a workout parku- jednoduše z domu doběhněte do nejbližšího fit parku a tam začněte s posilováním. Před samotným tréninkem i po něm je důležitý důkladný strečink, který umožní vašim svalům připravit se na zátěž, zahřát se a také usnadní regeneraci, aniž by vás následující tři dny bolelo celé tělo.

Součástí fit parků je také volná plocha na cvičení. Zde můžete tělo zahřát například skákáním přes švihadlo nebo cvičením s různými pomůckami, které se vám vejdou i do batůžku. Máte omezený rozpočet a nechcete utrácet za drahé sportovní vybavení? Pořiďte si levné pomůcky na cvičení, které vám neudělají vítr v peněžence a přitom jsou stejně efektivní jako profi vybavení.

Žena běží venku.
Zdroj obrázku: pixabay.com

Otestujte se na hrazdě

Chcete vědět, jak jste na tom s fyzičkou? Schválně při své první návštěvě vyzkoušejte jednoduchý test. Po zahřátí si najděte hrazdu v takové výšce, abyste se při zavěšení pomocí rukou nedotýkali chodidly země. Nejspíš vás už napadlo, co bude následovat: budete dělat přítahy. Kolik jich zvládnete? Vůbec nevadí, pokud při první návštěvě neuděláte ani jeden nebo třeba skončíte po prvním. Čím častěji a intenzivněji se budete tréninku ve venkovní posilovně věnovat, tím rychleji se budete zlepšovat. Provádějte tento test pravidelně a sledujte tak svůj pokrok.

Přítahy na hrazdě můžete také využít jako skvělý systém motivace. Za každé úspěšné přitažení se odměňte tím, co máte rádi- dobrou kávou, novým časopisem nebo třeba novým cvičebním úborem za prvních 10 přítahů.

Kalistenika pro začátečníky

Cílem workoutových areálů je získat sílu. Toho docílíte tak, že budete procvičovat rovnoměrně celé tělo na co možná největším počtu nářadí. Na začátek si zvolte takový počet opakování, který vám bude příjemný. Pokud se na hřišti nachází například pět stanovišť, nejprve na každém udělejte deset cviků. Jakmile bude kolečko za vámi a budete mít stále sílu a energii, vrhněte se do dalšího kola. 

Můžete také kombinovat cvičení na stacionárních strojích s posilováním s vahou vlastního těla na podložce– vytvořte si vlastní stanoviště, na kterém budete provádět sedy lehy, dřepy, kliky nebo obyčejné prkno.

Hledáte inspiraci na konkrétní cviky do posilovny pod širým nebem? Přečtěte si více o cvičení ve venkovních workout areálech a udělejte něco pro své tělo.

Žena se štíhlým a vypracovaným břichem.
Zdroj obrázku: pixabay.com

Tradice posiloven pod širou oblohou pochází z Ruska a východní Evropy. Právě v těchto státech narazíte na venkovní posilovny takřka na každém kroku. V posledních letech se začala jejich obliba rozšiřovat do zbytku světa, tudíž teď narazíte na hrazdy a další posilovací stroje i ve většině českých měst.

Zdroj: streetworkoutstkilda.com

Kateřina Matoušková

Ráda píšu, fotím, čtu a chodím do přírody, protože co je lepší, než čerstvý vzduch a pocit svobody? Možná jen šálek horké kávy, bez kterého si neumím představit žádné ráno.

Líbil se vám tento článek? Dejte mu 5 hvězdiček. :)

Napsat komentář

Emailová adresa nebude zveřejněna a nebude uložena do žádné databáze. Vyžadované informace jsou označeny *.