Cvičení na venkovní workout areály: kalistenika v hlavní roli

Máte rádi sport na čerstvém vzduchu? Léto se kvapem blíží a s ním i příležitost navštěvovat venkovní workout areály neboli venkovní posilovny. Pokud nemáte se cvičením moc zkušeností nebo jen chcete nějakou inspiraci, přichystali jsme si pro vás několik tipů.

Co je to kalistenika

Že vám tento podivný pojem nic neříká? Určitě už jste ale slyšeli o street workout cvičení či posilování s vahou vlastního těla. Abyste zhubli, podpořili růst svalové hmoty a zpevnili tělo, žádné speciální cvičební pomůcky nepotřebujete. Bohatě si vystačíte s vlastní vahou.

Tohoto faktu využívají také venkovní workout hřiště, které se v posledních letech budují ve městech i volné přírodě. Naučte se jak cvičit na jednotlivých cvičebních prvcích, je to snadné, efektivní a výsledky zaručeny!

Na začátek tréninku zařaďte dřepy

Venkovní posilovací hřiště nabízí také plochu na provádění cviků na zahřátí a posílení celého těla. Vyberte si plácek, který vám bude vyhovovat a zadřepujte si. Vyzkoušet můžete jak dřepy klasické, tak i ty s výskokem a nebo sumo dřepy. Více o tom, jak jednotlivé druhy dřepů správně provádět, se dočtete v naší dřepovací výzvě.

Žena cvičí na venkovním workout hřišti.
Zdroj obrázku: pixabay.com

Přítahy na hrazdě na posilování paží a břicha

Kdo by neznal přítahy. Provádět je není žádná legrace. Chce to spoustu síly v horní části těla. A jak takové přítahy správně provádět? Rukama se chyťte hrazdy na šířku ramen a poté obě ruce posuňte ještě trochu do stran. Tím dosáhnete toho, že váš úchyt bude širší než na délku ramen. Následně se rukama přitáhněte na hrazdu tak, aby vaše brada byla nad tyčí. Opakujte tolikrát, kolikrát vám vaše ramena a ruce dovolí.

Přítahy na hrazdě jsou pro vás moc složité? Nevěšte hlavu. Místo na hrazdě začněte na bradlech. Postavte se mezi ně a pomocí rukou zvedejte zbytek těla nahoru a dolů. 

Klikujte

Ve stejném prostoru si naordinujte i kliky. Pokud se nechcete ušpinit od země nebo od trávy, můžete provádět kliky i na některém z posilovacích nářadí. Skvěle k tomu poslouží například soustava hrazd, tyčí a žebříků nebo bradla.

Kliky jsou skvělé cviky na posílení středu těla. Pokud chcete svoji snahu podpořit tou správnou výživou, zařaďte do jídelníčku potraviny pro ploché bříško, které vám pomohou efektivně spalovat tuk a zpevňovat svaly nejen v oblasti břicha.

Zaskákejte si přes švihadlo

Volnou plochu venkovní posilovny můžete využít i ke skákání přes švihadlo. Možná byste to neřekli, ale jedná se o skvělý kardio trénink na hubnutí, který vás zahřeje, zlepší vaši fyzičku a ještě s jeho pomocí zpevníte celé tělo.

Chcete získat přesnější představu o tom, jak trénovat s vahou vlastního těla? podívejte se třeba na toto video s kalistenikou pro začátečníky:

Kromě soustav hrazd, bradel, tyčí a provazů se na venkovním workoutovém hřišti nachází i další stroje, které znáte z klasických vnitřních posiloven a fitness center. A víte, jakou mají výhodu? Kromě toho, že se nachází pod širou oblohou a vy tak můžete cvičit na čerstvém vzduchu, u každého stroje je uveden i návod, jak a které cviky na něm provádět. Proto se není vůbec čeho bát. Až bude krásný slunečný den, popadněte lahev s vodou, oblečte se do sportovního a vyrazte do venkovní posilovny.

Zdroj: healthline.com

Kateřina Matoušková

Ráda píšu, fotím, čtu a chodím do přírody, protože co je lepší, než čerstvý vzduch a pocit svobody? Možná jen šálek horké kávy, bez kterého si neumím představit žádné ráno.

Líbil se vám tento článek? Dejte mu 5 hvězdiček. :)

Napsat komentář

Emailová adresa nebude zveřejněna a nebude uložena do žádné databáze. Vyžadované informace jsou označeny *.