Výrazné ztráty vlasů se obává mnoho z nás. Nejedná se totiž o nic příjemného a mnohdy to dokáže pořádně zatočit se sebevědomím. Plešatost vůbec nemusí být spojena jen se stářím, je normální, že k vypadávání vlasů dochází i v ostatních obdobích života. Ovlivnit to totiž může mnoho faktorů. Co vám však pomůže proti vypadávání vlasů?

Příčiny vypadávání vlasů

Příčin, proč vlasy začnou ve větším množství vypadávat, může být opravdu mnoho. Mezi tu nejčastější patří samozřejmě stárnutí, ke kterému plešatění jednoduše patří. Způsobit to však může i hormonální nerovnováha nebo různé kožní infekce a onemocnění. Na vině může být také nedostatek železa v těle či málo bílkovin ve stravě. Ovšem padání vlasů můžete mít předurčeno i geneticky. Speciální skupinou jsou pak nemoci, se kterými vypadávání vlasů souvisí nebo účinky léků pro chemoterapii.

Olej jako záchrana

Vypadávání vlasů můžete léčit velmi snadno přírodně. Principem celé léčby je vmasírování oleje do pokožky hlavy. Nabízí se opravdu mnoho druhů oleje, které vám mohou pomoci. Vyzkoušet můžete například ricinový olej, který je oblíbený i pro zlepšení růstu řas a obočí. Vhodný je také kokosový olej, který obsahuje mnoho zdraví prospěšných látek, může tak příznivě působit na celý váš organismus. Jojobový olej se výrazně podobá oleji vyprodukovanému naší pokožkou, díky tomu se snadno absorbuje a dobře působí. Obsahuje vysoké množství vitaminu E, který minimalizuje oxidační stres. Ten má totiž na vypadávání vlasů také velký vliv.

Jablečný ocet

Jablečný ocet můžete k umývání hlavy využívat pravidelně. Stačí ho smíchat s vodou a po umytí hlavy vlasy tímto roztokem opláchnout. Ideálně byste to měli opakovat dvakrát týdně. Jablečný ocet totiž vyvažuje pH pokožky hlavy, a díky tomu odstraňuje mikroby, kvůli kterým vám vlasy nemusí růst. Navíc také stimuluje oběh, což napomáhá regeneraci vlasů.

Důležitá je strava

Kvalitu svých vlasů můžete výrazně ovlivnit tím, jak se stravujete. Nezdravé potraviny mohou zpomalovat růst vlasů, navíc můžete mít v jídelníčku nedostatky, kvůli kterým vaše tělo nemá všechny potřebné látky. Součástí vašeho jídelníčku by měly být potraviny s vysokým obsahem vitaminu C, libové maso a ryby, ovšem také listová zelenina či brokolice, která obsahuje vitamin A a beta-karoten – podporují kvalitu kůže.

Tyto zásady jsou důležité pro vaše celkové zdraví, rozhodně byste se tedy měli zamyslet, zda ve vašem jídelníčku něco nechybí. Nejen v zimním období se vám mohou hodit doplňky stravy. Ty se totiž postarají o to, aby vaše tělo dostalo vše, co potřebuje. Zkuste se tedy podívat na akční letáky lékáren, do zdraví se vyplatí investovat.

Prevence vypadávání vlasů

Mnoho našich zvyků může mít na vlasy výrazně negativní vliv. Pak se jejich kvalita zhoršuje a mohou začít více vypadávat. Jestliže máte tedy pocit, že máte vlasů na hlavě čím dál tím méně, zamyslete se, zda neděláte některé z těchto chyb.

  1. Nepoužíváte vhodné šampony – problémem mohou být také nekvalitní šampony. Ty klasické z drogerie mnohdy obsahují zbytečné chemické přísady, které vlasy akorát zatěžují. Zkuste se namísto toho podívat po kvalitní kosmetice, a pokud využijete slevy, nemusíte se ani být vysokých cen. Pokud však hledáte něco levnějšího, můžete používat obyčejné přírodní šampony z bylinek či rostlin. Díky těm bude o vaše vlasy dobře pečováno.
  2. Příliš horká voda – může oslabovat vlasové folikuly, což znamená, že vlasy se zbytečně ztenčují. Rozhodně byste proto neměli používat horkou vodu pro mytí vlasů, jelikož jim to výrazné ubírá na kvalitě.
  3. Nemasírujete pokožku hlavy – měli byste to dělat pravidelně za pomoci kvalitního oleje. Díky tomu totiž podpoříte cirkulaci krve. To znamená, že pokožku hlavy udržíte zdravou a zásobovanou důležitými živinami. Jen tak bude připravena pro růst vlasů.

Péči o vlasy mnohdy nevěnujeme speciální pozornost až do doby, než je pozdě. Starejte se proto o svou pokožku i vlasy s láskou, abyste nemuseli brzy řešit problémy s vypadáváním vlasů.

Zdroj obrázku: {puhhha} / Shutterstock.com