Hubnutí po čtyřicítce jde pomaleji a bez cvičení se neobejdete

Lidské tělo se v průběhu celého života neustále mění. A bohužel, po čtyřicítce začínají muži i ženy nabírat na váze. Může za to hned několik faktorů: dochází ke změně hormonů, metabolismus se začne zpomalovat a ubývá svalová hmota. Jak nabírání na váze zabránit a na který druh cvičení se zaměřit? 

Jak cvičit po čtyřicítce

Pokud jste se cvičení celý život vyhýbali, máme pro vás špatnou zprávu: je načase začít. Ideální je kombinovat různé druhy pohybu zaměřené jak na celkové získání kondice (rychlá chůze, běh, plavání, skupinová cvičení nebo jóga), tak na samotné posilování ochabujících svalů (zvedání činek, cvičení s gumičkami, posilování s vahou vlastního těla). Tím totiž zabráníte ztrátě svalové hmoty. 

Posilování svalů celého těla
pixabay.com

Vyzkoušejte intervalový trénink

Dalšími možnostmi cvičení jsou takzvané H.I.I.T. tréninky. Co to znamená? High-Intensity Interval Training. Neboli vysoce intenzivní intervalový svalový trénink. Tento druh cvičení je přímo zaměřen na spalování tuků

Při praktikování intervalových tréninků se střídá cvičení s odpočinkem. Během tréninků budete nuceni neustále překonávat své limity. Ačkoliv to může znít děsivě, „intervaláky“ zaručují opravdu skvělé výsledky. 

Posilování po čtyřicítce
pixabay.com

Najměte si osobního trenéra, třeba online

Pokud se do cvičení nemůžete sami dokopat, najměte si osobního trenéra. Společně přijdete na cvičení, které vám bude vyhovovat a můžete si také stanovit intenzitu tréninků. Vyzkoušíte si různé typy cvičení a zůstanete u toho, které vás bude nejvíc bavit– jedině u takového totiž vydržíte dlouhodobě. 

Jak začít cvičit ve 40 letech

Nikdy není pozdě začít. Zadýcháte se i při chůzi do schodů? Nevadí. Místo výtahu choďte výhradně po schodech. Doporučujeme praktikovat při cestě domů, nikoliv do práce. Pravidelně běháte? Přidejte. Místo obvyklých vzdáleností každý trénink přidejte půl kilometru navíc. Zkrátka posouvejte své limity. Klidně začněte i obyčejnou chůzí s krokoměrem. Denní cíl běžného člověka je 10 000 kroků. Troufnete si na víc?

hubnutí pomocí chůze
pixabay.com

Pravidelné cvičení je zárukou hubnutí

Pokud jednou týdně zajdete do fitka a budete hodinu cvičit do úmoru a pak celý týden nic, nebude to mít žádný efekt. Zařaďte do svého programu lehké cvičení a věnujte se mu alespoň tři dny v týdnu. Při cvičení se navíc do těla uvolňují endorfiny, které vám dodají pocit štěstí. 

Správná strava při hubnutí

Při hubnutí je také potřeba zaměřit se na to, co jíte. Zkuste třeba i jen malé změny jídelníčku. Odbourejte zpracované potraviny, omezte cukr, dejte si týdenní limit konzumace alkoholu. Zkrátka zkuste pár malých úprav a uvidíte, třeba budou mít mnohem větší efekt, než si myslíte.

Pokud vám jde hubnutí pomaleji, než byste chtěli, nezoufejte. Vaše tělo potřebuje jen trochu nastartovat metabolismus spalování tuků, zařaďte do jídelníčku potraviny, které vám pomohou s hubnutím v každém věku. 

jaký sport dělat ve čtyřiceti
pixabay.com

Zdroj: verywellfit.com 

Kateřina Matoušková

Ráda píšu, fotím, čtu a chodím do přírody, protože co je lepší, než čerstvý vzduch a pocit svobody? Možná jen šálek horké kávy, bez kterého si neumím představit žádné ráno.

Líbil se vám tento článek? Dejte mu 5 hvězdiček. :)
Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Emailová adresa nebude zveřejněna a nebude uložena do žádné databáze. Vyžadované informace jsou označeny *.

X