Dietní chyby, které brzdí vaše hubnutí (a dělají je i profíci)

Snažíte se zhubnout? Počítáte kalorie, hlídáte si příjem sacharidů, ládujete se proteiny a po tréninku doplňujete tekutiny? A přesto se ručička na váze nehýbe? Možná děláte některou z častých chyb, kterých se dopouštějí i ostřílení profesionálové, kteří tráví v posilovně více času, než doma. Odhalte největší dietní chyby, které vám brání zhubnout!

Jíte příliš málo jídla

Chcete zhubnout rychle? Omezíte svůj příjem více, než je zdrávo a ono to po čase přestane fungovat. Tento problém znají prakticky všichni, kdo se v životě pokusili redukovat hmotnost. Je totiž těžké najít rovnováhu mezi tím správným příjmem a výdejem.

Víte, co se stane, když budete jíst příliš málo jídla? První dny se vám budou líbit- začnete totiž hubnout a kila půjdou dolů rychle. Časem se tempo hubnutí zastaví a vy navíc budete mít čím dál větší hlad. Díky permanentnímu nedostatku živin se vám zpomalí metabolismus a hubnout začnete hlavně svalovou hmotu. Kvůli menšímu množství svalů se vám opět zpomalí metabolismus a tak pořád dokola.

Pro hubnutí je potřeba umět si spočítat, kolik musíte denně přijmout kalorií. Pokud to myslíte vážně, ze začátku vše zkonzultujte s odborníkem nebo si na pomoc stáhněte třeba některou z aplikací na počítání příjmu a výdeje, kterých je hned několik. Jakmile získáte přehled, můžete přestat kalorie počítat a budete zhruba vědět, kolik byste měli denně sníst.

dieta a hubnutí
pixabay.com

Cvičíte hlavně kardio cvičení

Pokud se u cvičení rádi pořádně zapotíte a jedině u kardia máte pocit, že skutečně hubnete, pak vězte že i zde platí všeho s mírou. Aerobní cvičení skutečně pomáhá hubnutí, ale pokud jej zařadíte příliš mnoho, začnete ztrácet o svalovou hmotu. 

Zejména začátečníci by tak měli své hubnutí opřít o redukční dietu a cvičení přidávat pomalu. Dopřejte si kardio, ale zapojte i posilování, které vám pomůže zpevnit celé tělo. Pevnější břicho, stehna i zadeček znamenají vyšší podíl svalů na těle a tím pádem rychlejší metabolismus spalování tuků.

Spoléháte na nízkosacharidovou stravu

Omezujete ve stravě cukr? Není pochyb o tom, že proteinová neboli nízkosacharidová dieta (low-carb, chcete-li) při hubnutí funguje spolehlivě, ale nikdy se nesnažte sacharidy omezovat na minimum. Sacharidy jsou základním palivem vašeho těla. Pokud mu nedodáte potřebnou energii na cvičení, ale také běžné každodenní činnosti, začne si brát z rezerv, a to jak tukových, tak svalových. Každá redukce v jídelníčku by tak měla být citlivá a nikdy ne drastická.

kardio cvičení na hubnutí
pixabay.com

Ládujete se potravinami na hubnutí

Máte na ledničce nalepený seznam potravin, které usnadňují hubnutí? Věřte, že žádné jídlo samo o sobě za vás práci neudělá. Existují určité typy potravin, které obsahují vitamíny, minerály a další látky, které podporují spalování tuků, detoxikaci a odvodnění, ale ani 5 porcí “hubnoucích” jídel denně samo o sobě nestačí. 

Vaše tělo využije veškeré jídlo, kterou mu dopřejete, bez ohledu na to jestli jde o čokoládu nebo chia semínka. Naučte se odhadnout přibližné množství živin, které si můžete během dne dovolit sníst a vězte, že i v hubnoucím režimu si můžete dovolit pizzu- ale ne celou a ne každý den.

Máte nereálné představy o vaší postavě

Pokud jste celý život byli oplácaní, asi se vám nikdy nepodaří zhubnout na velikost modelky. Podívejte se na své rodiče a prarodiče, abyste získali představu o svých genetických predispozicích. 

Nesnažte se za každou cenu zhubnout 30 kilo, abyste vážili stejně jako kamarádka nebo oblíbená herečka. Každý z nás je jedinečný a proto i vy se musíte v prvé řadě naučit vnímat potřeby svého těla, jíst potraviny, po kterých je vám dobře a cvičit pro ten úžasný pocit, který po závěrečném protažení máte.

Podívejte se i na další nejčastější chyby při hubnutí, kterých se možná nevědomky dopouštíte.

Zdroj: muscleandfitness.com

Martina Nosálková

Miluju chvíle ticha uprostřed lesa i cvrkot svých dvou mláďat. Věřím na přirozenost a rovnováhu. Pokud na světě existuje nějaký léčivý zázrak, je to síla přírody a její dary, které se musíme znovu naučit využívat.

Líbil se vám tento článek? Dejte mu 5 hvězdiček. :)

Napsat komentář

Emailová adresa nebude zveřejněna a nebude uložena do žádné databáze. Vyžadované informace jsou označeny *.