Co dělat, když cvičíte a váha nejde dolů: časté chyby při hubnutí

Snažíte se zhubnout ale pravidelné cvičení a zdravá strava nefunguje? Možná děláte drobné chyby, díky kterým vaše váha stagnuje. Zaměřte se na správné cvičení, zdravou domácí stravu a vyvážený poměr příjmu a výdeje energie a kila dolů jen poletí.

Necvičte to samé pořád dokola

Zařadili jste do svého denního rozvrhu pravidelné cvčení a máte ze sebe radost, že se hýbete? Vaše tělo má úžasnou schopnost se přizpůsobit jakékoliv nové situaci, proto si i na nový režim velice rychle zvykne. Pokud tedy cvičíte pokaždé tu stejnou sadu cviků, brzy přestanou být účinné. 

Jak z toho ven? Střídejte aktivity! Jeden den si zaběhejte, druhý si dejte posilování podle videa a jindy si zase vyjděte na svižnou procházku. Nezapomínejte také na fyzicky náročné aktivity, do kterých můžete zapojit i děti, jako je stavění sněhuláka, koulování nebo třeba hra na schovku. Každý pohyb se počítá a čím rozmanitější bude, tím lépe.

co cvičit při hubnutí
pixabay.com

Zapomeňte na proteinové koktejly

Bílkovinné tyčinky, proteinové koktejly nebo jogurty se zvýšeným podílem proteinů se v posledních letech staly doslova hitem. Všechny tyto výrobky jsou však určeny především pro aktivní sportovce. Mají vysoký obsah výživných látek a slouží pro rychlé doplnění energie.

Pokud se věnujete běžnému pohybu, tedy cvičíte zhruba třikrát týdně méně než 60 minut, žádné speciální doplňky stravy nepotřebujete. Naopak se vám může snadno stát, že energie, kterou vám dodá jediná proteinová tyčinka, smaže vaši hodinovou snahu v posilovně. 

Zapomeňte na doplňky stravy a připravte si skutečně zdravé jídlo po cvičení, které vám dodá energii.

proteinové koktejly při hubnutí
pixabay.com

Je třeba cvičit celé tělo

Trápí vás povislé bříško a zaměřujete se především na problematické partie? V tom případě nejspíš vaše váha stagnuje. Posilováním určitých částí těla dosáhnete jejich zpevnění, ale ne hubnutí tuku. 

Pokud chcete zhubnout, musíte procvičovat celé tělo. Vaše tělo neumí redukovat tuk pouze v jedné oblasti a proto by měl váš trénink vždy zahrnovat tyto části:

  • protažení celého těla
  • kardio cvičení na zahřátí organismu (běh, rychlé aerobní cvičení, skákání přes švihadlo atd.)
  • posilování všech částí těla
  • závěrečné protažení 
jak zhubnout břicho a zadek
pixabay.com

Jíte více, protože cvičíte

Možná jste si všimli, že se zařazením pravidelného pohybu na váš denní plán také častěji pociťujete hlad. Je to přirozené, tělo vnímá zvýšený výdej energie, který chce logicky kompenzovat vyšším příjmem. Vy byste ale potřebovali, aby tuto chybějící energii bralo ze svých tukových zásob. Jak to vyřešit?

Hlídejte si svůj příjem energie a dopřejte si dostatek zdravého jídla. Nezapomínejte na svačiny po cvičení, ale pozor, zdravá svačina rozhodně neznamená müsli tyčinku v čokoládě. Naučte se jíst pořádné jídlo, ne šidítka, po kterých dostanete brzy zase hlad.

Zároveň dbejte na snížený příjem sacharidů (zejména bílého cukru) ve stravě a naopak si v klidu dopřejte více bílkovin a tuků, které pomohou vašemu organismu brát energii z vašich faldíků.

zdravé jídlo při dietě
pixabay.com

Nezapomínejte na ostatní činnosti

Ranní cvičení vás natolik vyčerpá, že pak už máte chuť zbytek dne proležet? Užíváte si dlouhé večery u televize, protože jste si předtím dali kolečko kolem bloku? Je pravděpodobné, že podobné počínání bude mít za následek zastavení hubnutí. 

Je skvělé, že cvičíte, ale nezapomínejte kvůli tomu na běžné každodenní fyzické činnosti, jako je péče o domácnost, úklid, procházky s dětmi nebo práce na zahradě. Všechny tyto aktivity totiž fungují jako skvělé spalovače tuku a pro vaše hubnutí jsou stejně důležité, jako půlhodinová lekce jógy podle youtube.

Co jíst při hubnutí
pixabay.com

Zdroj: verywellfit.com 

Martina Nosálková

Miluju chvíle ticha uprostřed lesa i cvrkot svých dvou mláďat. Věřím na přirozenost a rovnováhu. Pokud na světě existuje nějaký léčivý zázrak, je to síla přírody a její dary, které se musíme znovu naučit využívat.

Líbil se vám tento článek? Dejte mu 5 hvězdiček. :)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Emailová adresa nebude zveřejněna a nebude uložena do žádné databáze. Vyžadované informace jsou označeny *.

X