Pokud i vy se potýkáte s nechtěnými kilogramy a přemýšlíte nad tím, jak se jich zbavit, dobrým řešením by mohla být ketonová dieta.

Jak funguje keto dieta?

Keto dieta, někdy také uváděná jako proteinová, vylučuje ze stravy velké množství sacharidů. Jejich denní příjem by se měl pohybovat v rozmezí 20-50g. Díky tomu tělo bude postrádat krevní cukr a energii, kterou potřebuje pro svoji činnost, začne čerpat ze zásob tukových. Díky většímu příjmu bílkovin má tělo základ pro tvorbu svalů, takže se nemusíte bát, že přijdete o ně, namísto tuku. Pokud se správně stravujete, nemusíte se obávat hladu ani chutí na sladké. Důležitá je i pravidelnost v jídle.

Na jaké potraviny se zaměřit?

Převážnou část jídelníčku tvoří maso a zelenina. Co se masa týká, tak se zaměřte na hovězí, drůbeží, ryby nebo mořské plody. Mezi zeleninou hraje prim špenát, brokolice, kapusta, cuketa, paprika, okurka, saláty či květák. Vhodné jsou též ořechy, především makadamové, a avokádo. Vyhýbat se nemusíte ani výrobkům mléčným. Mezi vhodné patří tvrdé druhy sýrů, zakysaná smetana, mléko, neochucené plnotučné jogurty nebo majonéza, kterou můžete použít na dochucení zeleninového salátu. Nemusíte se vyhýbat ani tukům, které nejsou vhodné v případě diety redukční. Používat můžete máslo, sádlo nebo olej, ideálně kokosový nebo olivový. Nezapomínejte ani na dostatečný přísun tekutin, ideálně v podobě čisté vody. Můžete ji střídat se zeleným či černým čajem bez cukru.

Různé akce na Ketodiet.cz naleznete na internetovém portálu megakupon.

Čemu se raději vyhýbat?

Při každé dietě jsou potraviny doporučené a na opačné straně zapovězené. Pro keto dietu nejsou vhodné brambory, obiloviny, produkty nejen z bílé, ale i celozrnné mouky, uzeniny, sladkosti a cukrovinky, slazené nápoje, káva, alkohol a ovoce.