Více energie, motivace k hubnutí a další důvody, proč je lepší cvičit ráno

Jak vypadá vaše ranní rutina? Koupelna, snídaně a hurá do práce? Ať už vaše ranní činnosti vypadají jakkoliv, zvažte, že byste k nim přidali také cvičení. Zní vám to šíleně? Po přečtení tohoto článku možná změníte názor a s radostí si nastavíte budík o 15 minut dříve!

Cvičit před snídaní nebo na lačno?

Nejprve je důležité ujasnit si, co znamená ranní cvičení. Sport nalačno zní možná lákavě, ale je důležité po ránu stabilizovat hladinu krevního cukru, aby vám náhle uprostřed běhu nedošel dech a také abyste po cvičení nevyjedli celou lednici.

Dejte si ještě před cvičením malou snídani– banán s arašídovým máslem, trochu ovesné kaše nebo řecký jogurt s ovocem. S množstvím to nepřehánějte, aby se vám u cvičení neudělalo špatně od žaludku.

jaký sport po ránu
pixabay.com

Nikdo vás nebude rušit

První výhoda je zřejmá a napadne asi každého. Ráno je méně rušivých podnětů v okolí a vy tak budete mít větší klid a budete se moci koncentrovat jen na vaše cvičení. Nejspíš vám totiž nebude nikdo takhle brzy ráno volat, psát SMS ani posílat e-maily. To stejné platí i o dalších členech domácnosti. Ti nejspíš budou stále spát. 

V zimě se vám možná nebude chtít opouštět postel za tmy, ale věřte, že v létě ranní cvičení oceníte. Nebude totiž ještě takové horko a ranní běh bude ideální formou probuzení.

Hledáte ideální pohybovou aktivitu na doma? Vyzkoušejte třeba jednoduché domácí cvičení, které můžete dělat v každém věku a za každého počasí.

proč cvičit ráno
pixabay.com

Zdravější strava a větší motivace k hubnutí

Lidé, kteří si ráno přivstanou aby se věnovali cvičení, také jedí daleko zdravěji, než ti, kteří si ráno pospí. Není úplně jasné proč, ale mohlo by to souviset s tím, že ranní workout nechtějí jen tak zahodit, proto si raději dopřejí během dne zdravé jídlo. 

Ranní cvičení vás motivuje na zdravé stravování po zbytek dne a zároveň nastartuje metabolismus spalování tuků. Pokud tedy chcete zhubnout, napište si do diáře na první místo 20 minut jógy, běh kolem bloku nebo třeba svižnou procházku na čerstvém vzduchu.

běh po ránu
pixabay.com

Více energie a lepší soustředěnost

Nic vás po ránu nenabije tolik, jako dát si pořádně do těla. Nevěříte? Vyzkoušejte to. Ranní káva je sice úžasná, ale cvičení se nevyrovná. Do těla se vám díky cvičení vyplaví endorfiny, rozproudí se vám krev a vy budete mít energii na celý zbytek dne. Prokrvení celého těla vám zaručí, že vám to bude i lépe myslet. A o vaši dobrou náladu se postarají endorfiny.

Po sportování si taky dáte sprchu, která vás osvěží ještě více. Pokud máte duševně náročnou nebo kreativní práci, ranní cvičení a sprcha může podstatně zvýšit vaši produktivitu během dopoledne. A pokud se doma momentálně učíte s dětmi, oceníte to všichni.

co cvičit ráno
pixabay.com

Lepší spánek

Jak může pohyb po ránu ovlivnit večerní usínání? Na základě studií se došlo k závěru, že lidé cvičící ráno mají mnohem lepší a kvalitnější spánek. A pokud chodí po ránu například běhat či se věnují jiné venkovní aktivitě, tím, že své tělo vystaví slunečním paprskům brzy po ránu si zajistí lepší tvorbu melatoninu večer.

Kvalitní spánek vám pomůže nejen k vyšší produktivitě během dne, ale pomáhá také při hubnutí. Naučte se jak rychle usnout a využít tak maximum noční doby ve svůj prospěch.

Ať už jste ranní ptáče nebo spíše sova, cvičení po ránu vás zaručeně příjemně nabije energií a zlepší náladu. A navíc budete mít jistotu, že na svůj workout budete mít vždy čas, neboť to bude první položka na vašem denním seznamu. 

jak rychle zhubnout
pixabay.com

Zdroj: healthline.com

Kateřina Matoušková

Ráda píšu, fotím, čtu a chodím do přírody, protože co je lepší, než čerstvý vzduch a pocit svobody? Možná jen šálek horké kávy, bez kterého si neumím představit žádné ráno.

Líbil se vám tento článek? Dejte mu 5 hvězdiček. :)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Emailová adresa nebude zveřejněna a nebude uložena do žádné databáze. Vyžadované informace jsou označeny *.

X