Naučte se jak rychle usnout a probuďte se krásní, štíhlí a produktivní

Pokud v noci špatně spíte nebo večer nemůžete dlouho usnout, snižuje to vaši produktivitu v práci i doma. Spánek je důležitou součástí našeho života z mnoha důvodů: umožňuje regeneraci i efektivní spalování tuků. Vyzkoušejte následující triky na zlepšení spánku i usínání, které opravdu fungují.

Kvalitní spánek vyžaduje nižší teploty

Spousta lidí v ložnici zbytečně moc topí. Přitom nejlepšího spánku dosáhnete, pokud máte v ložnici teplotu kolem 18 stupňů. Během spánku se totiž mění naše tělesná teplota. Správná teplota zajistí také pohodlnější přikrývky a snáze najdete polohu, ve které se vám bude usínat. Nikdo se ráno nechce probudit zpocený. 

ideální teplota na spánek
pixabay.com

Aktivní den = lepší spánek

Pokud během dne nemáte fyzickou aktivitu, bude se vám hůře usínat, protože nejste unavení. Stresové hormony se mohou zvýšit a způsobit ve vaší mysli zmatek, takže máte problém s usínáním. Zkuste během dne hodně chodit, zacvičit si – pomůže to ke zdravějšímu a kvalitnějšímu spánku. Nejlepší bude cvičení ráno, noční spánek pak nastane rychleji, než kdybyste cvičili ve večerních hodinách. 

ranní cvičení pomáhá usínání večer
pixabay.com

Pokud vám nejde usnout, nestresujte se

Jestli se vám nedaří dlouho v noci usnout, zkuste udělat pravý opak. Co to znamená? Jakmile se ke spánku nutíte, znovu se vytvářejí stresové hormony, které vám v tom budou bránit. 

Zkuste oklamat mozek tím, že se vlastně probudíte. Zůstaňte chvíli vzhůru, uvolněte se a zkuste usnout klidní a vyrovnaní. Tím, že budete myslet na to, jak nejrychleji usnout, si spíše uškodíte a do zdi budete koukat ještě pár hodin. Můžete to zkusit hned dnes večer. 

co dělat když nemůžu usnout
pixabay.com

Vypněte obrazovky včas

Je všeobecně známý fakt, že elektronika nejen že škodí očím, ale také zatěžuje mysl. Pokud se chystáte ke spánku, několik desítek minut předtím vypněte počítač i mobilní telefon. Jestli se před spaním v posteli koukáte na seriály nebo si dokonce zahrajete hru, mozek pak tyto činnosti zpracovává, a vy místo na spánek myslíte na to, jak seriál dopadne. Nechte tedy mozek úplně odpočinout od světel elektroniky. 

modré světlo brání spánku
pixabay.com

Hodiny do ložnice nepatří

Kouknete na hodiny a zjistíte, že za pár hodin musíte vstávat. Je to stresující? Samozřejmě! Proto se přestaňte koukat na hodiny. Tím se také jen stresujete, čímž se dostáváte do situace, kdy bude těžké usnout. 

hodiny v ložnici
pixabay.com

Zkuste před spaním meditaci na uklidnění mysli

Meditace se používají k uklidnění celého organismu. Uvolníte si ale také tělo, které pozná, že je čas na odpočinek, tím pádem se vám bude snadněji usínat. Meditovat můžete během dne, polední pauzy nebo před spaním. Zkuste si najít chvilku každý den a uvidíte, že se vám kvalita spánku zlepší. Navíc se nabijete pozitivní energií, přestanete myslet na celodenní shon a celkově se vaše tělo i mysl dostanou do dobré nálady. 

meditace pro klidný spánek
pixabay.com

Cvičení pro snadné usínání

Vyzkoušet můžete techniku, která je velmi známá. Díky ní snáze usnete, protože uvolníte tělo a mysl, zpomalí se srdeční frekvence a zvýší se množství kyslíku v krvi. 

Během celého cvičení budete držet jazyk za horními předními zuby. Vydechujte ústy, během výdechu vydávejte zvuk. Poté zavřete ústa, nadechněte se nosem a počítejte do čtyř. Pokračujte zadržením dechu na sedm vteřin. Vydechněte ústy a znovu vydejte hlasitý zvuk. Tento postup opakujte celkem čtyřikrát. 

Zdroj: lifehacks.io 

Raina Tomanová

Jmenuji se Raina Tomanová, narodila jsem se ve Vrchlabí, kde také pár let žiji. Mám dvě male děti a tři kočky. Zajímám se o témata z různých oborů, ráda si popovídám s přáteli, miluji hokej (jako fanoušek) a ráda objevuji nové věci :)

Líbil se vám tento článek? Dejte mu 5 hvězdiček. :)
Komentáře

Napsat komentář

Emailová adresa nebude zveřejněna a nebude uložena do žádné databáze. Vyžadované informace jsou označeny *.