Proč bychom měli jíst 15 mandlí denně?

Mandle jsou vynikajícím zdrojem vlákniny, bílkovin a mononenasycených tuků. Obsahují také velké množství vitamínu E. Podle klinické studie mohou mandle zlepšit HDL (dobrý) cholesterol, snížit hladinu triglyceridů a současně snižovat hladinu LDL cholesterolu. Otázkou však je, jestli víte, kolik mandlí byste měli denně jíst? Konzumujte 10-15 mandlí denně a užívejte si tyto přínosy pro zdraví:

1. Získáte velké množství antioxidantů

Antioxidanty mohou chránit naše tělo před volnými radikály, které způsobují oxidační stres, jež přispívá ke stárnutí, rakovině a mnoha dalším onemocněním.

2. Naše buněčné membrány budou chráněny před poškozením

Vitamin E, který se ve větším množství v mandlích vyskytuje, je známý svou schopností chránit buňky před oxidačním stresem, protože se buduje v buněčných membránách. Chrání před onemocněním srdce, rakovinou a Alzheimerovou chorobou.

3. Mandle jsou vhodné i pro diabetiky

Mandle jsou vynikajícím zdrojem bílkovin, vlákniny a dobrého tuku. Poskytují jen malé množství sacharidů, takže jsou vynikající pro lidi s diabetem. Navíc jsou mandle bohaté na hořčík, minerál důležitý pro více než 300 procesů v těle, včetně kontroly hladiny cukru v krvi.

4. Mandle jsou také dobré pro osoby s hypertenzí

Mandle obsahují hořčík, který je velmi prospěšný pro osoby s vysokým krevním tlakem. Hořčík může snížit hypertenzi, která je jedním z hlavních faktorů vedoucích k selhání ledvin, mrtvici a infarktu.

Jíst 15 mandlí denně je pro nás a naše celkové zdraví nesmírně přínosné. Mějte však na paměti, že velké množství mandlí může způsobovat nárůst hmotnosti.

Pavla Novotná

Miluji přírodu a vše co s ní souvisí. Hrozně ráda cestuji a zajímám se o různé bio produkty, zdraví prospěšné látky, vitamíny apod. Snad vám moje články pomohou najít odpovědi na otázky co vás trápí.

Líbil se vám tento článek? Dejte mu 5 hvězdiček. :)

Napsat komentář

Emailová adresa nebude zveřejněna a nebude uložena do žádné databáze. Vyžadované informace jsou označeny *.