Pokud jste se dali na cestu zdravého životního stylu, věřte že to není jen o jídelníčku. Vyvážená strava je velmi důležitou součástí péče o tělo i duši, ale pokud chcete zvládat každodenní povinnosti, být dobře naladěni a předcházet nemocem i vyčerpání, je třeba zaměřit se také na pravidelný pohyb, relaxaci nebo drobné radosti. Které to jsou?

tipy na aktivní odpočinek v zimě
pixabay.com

Postarejte se o své tělo

Špatná nálada, únava, hlad nebo vyčerpání mohou být reakcí vašeho těla, které vysílá nesplněné požadavky. Naučte se mu naslouchat a dodejte mu kvalitní palivo dříve, než začnete s další činností.

Připravte si zdravé a výživné jídlo, dopřejte si na jeho konzumaci dostatek času a večer ulehejte v dřívějších hodinách. Po odpolední kávě není hřích dopřát si aspoň 15 minut relaxace na pohovce a uvidíte, jak se vám ihned zlepší nálada. 

Pokud se cítíte fyzicky i psychicky vyčerpaní, dopřejte si malé sladké povzbuzení ve formě čokolády, odložte veškerou elektroniku (mobilní telefon, notebook apod.) a několik minut prostě nic nedělejte.

jak se naučit odpočívat
pixabay.com

Cvičení pro tělo i duši

Pokud unavíte tělo, unaví se mysl. Nebude prostor na negativní myšlenky, starosti a nekonečný seznam každodenních povinností. Výhodou cvičení je uvolnění endorfinů – tzv. hormonů štěstí. Jsou to přirozené „zvedáky“ nálady, které se během cvičení načerpají. Můžete si zvolit jógu, jogging, běh nebo třeba domácí cvičení podle videa.

Pokud ze cvičení chcete dostat maximum, doporučuje se provádět na přirozeném slunečním světle a načerpat tak tolik potřebný vitamín D. Ideální formou sportu je tedy svižná chůze nebo běh na čerstvém vzduchu, ale počítá se i obyčejná procházka.

tipy na zimní procházku
pixabay.com

Najděte příjemné rozptýlení

Pokud se vám nic nedaří nebo máte zrovna špatný den, nepropadejte depresím. Rychlým a účinným řešením je odvést myšlenky úplně jiným, radostným směrem – nákupy, hudba, kreslení, relaxace, čtení, sportování apod. Vaše mysl již nebude mít prostor ani čas na špatné myšlenky. 

Nebojte se během dne místo cesty autem využít procházky. Vyškrtejte ze svého denního seznamu úkolů několik položek, další den se přece také dají zvládnout. Pusťte si na videu oblíbený film a ponořte se do děje vaší oblíbené postavy – ztotožnit se s ní vám pomůže zbavit se starostí a povzbudí vás.

Potřebujete zvednou náladu? Vyzkoušejte také další tipy na zlepšení nálady, které vám opět vykouzlí úsměv na tváři.

jak si zlepšit náladu
pixabay.com

Zdroj: lifehacks.io