A je tu podzim. Možná se sama sebe ptáte, jak dodat Vašemu organismu potřebnou dávku vitaminů a připravit jej na nadcházející virózové období.

Dodejte Vaší imunitě na podzim pořádnou dávku vitamínu C

Odborníci doporučují jíst pravidelně ovoce, a to zejména to s vitamínem C. Z rostlinných zdrojů je na vitamín C velmi bohatý především šípek, rakytník, ale také mnoho druhů ovoce a zeleniny. Mezi nimi se vyjímají především citrusy, jako je limetka, citrón, pomeranč nebo grapefruit. Zapomínat bychom neměli ani na oblíbené kiwi, plody kopřivy nebo černý rybíz. Již zmíněné citrony však nejsou pouze přísunem vitamínu C, ale také vlákniny a řady dalších rostlinných látek. Kromě kardiovaskulárního systému pomáhají také při hubnutí, trávicích potíží a dalších častých onemocnění. V jednom citronu je obsaženo přibližně 30,7 mg vitamínu C. V chladných podzimních a zimních dnech oceníte také skutečnost, že je citron dobrou prevencí před ledvinovými kameny. Velké spektrum vitamínu C získáte rovněž z 100% citronové šťávy 1l, která je mimo jiné bohatým zdrojem kyseliny listové. Stoprocentní citrónovou šťávu Salimón můžete použít například pro přípravu citronových limonád, koktejlů, míchaných nápojů či sladkostí, kterým citronová šťáva dodá svěží chuť.

Pochutnejte si na kvalitních drcených rajčatech

Přísun vitamínu A, B a C můžete zvýšit také pravidelným jezením rajčat. Právě rajčata jsou dokonce zdravější než velmi oblíbená jablka. Navíc neodmyslitelně patří do jídelníčku Evropanů. Rajčata jsou téměř bez kalorií, tuků a cholesterolu. Jsou zdrojem vlákniny a minerálních látek. Rajčata jsou oblíbenou především pro svou nasládlou chuť. Z drcených rajčat v plechovce můžete připravit polévku, omáčku nebo jimi dochutit nejrůznější pokrmy. Na rozdíl od rajského protlaku se drcená rajčata nezahušťují. Díky tomu se daří uchovat jejich přirozenou chuť a vůni. Drcená rajčata můžete použít kdykoliv, kdy Vám doma schází čerstvá rajčata.