Podařilo se vám zhubnout na vysněnou váhu a trápí vás povislá ňadra? Přestože nezpevněná prsa jsou po zhubnutí zcela normální, mnoho žen se kvůli tomu necítí dobře. Prsní tkáň se sice nemůže úplně vrátit do původního stavu, ale správná kombinace cvičení, zdravého stravování a některých dalších opatření vede k pevnějšímu poprsí. Jak na to?

Procvičujte celé tělo, nejen svaly na hrudi

Je pravdou, že trénink prsních svalů je klíčem k plnějšímu a pevnějšímu poprsí. Technicky vzato, nemůžete „zvednout“ samotná prsa, protože se skládají převážně z tukové tkáně a mléčných žláz. Můžete však posílit blízké svaly aby vaše prsa vypadala plnější. Abyste si zlepšili držení těla a vzhled prsou, musíte zapojit celou horní část těla.

jak na povislá prsa
pixabay.com

Sledujte své držení těla

Hrbíte se? Správné držení těla vám nejen pomůže lépe vypadat, ale také odstraní zbytečné namáhání kloubů a svalů, které může přispět k nežádoucímu ochabování svalů. Správné držení těla pomáhá rovnoměrně rozložit váhu a předchází bolestem hrudi a zad. Pamatujte, že byste měli vždy stát s rameny dozadu, hlavou rovně a se zastrčeným břichem. Abyste si tuto pozici udrželi, představte si, že stojíte proti zdi, jako když si měříte svou výšku!

Vyzkoušejte snadné cviky na bolavá záda, které vám pomohou chodit rovně.

Vyberte si správnou podprsenku na každý den

Bezešvá nebo krajková s kosticemi? Sportovní přiléhavá podprsenka poskytuje podporu a snižuje namáhání prsou. Správná podprsenka by měla omezovat pohyb prsou, ale neměla by být příliš těsná, aby neomezovala průtok krve. Při sportech jako je běh vždy noste podprsenku. Podprsenku nemusíte nosit stále, např. při obyčejné chůzi není potřeba. Některé výzkumy poukazují na to, že neustálé nošení podprsenky může ve skutečnosti podpořit ochabování prsních svalů.

nejlepší sportovní podprsenka
pixabay.com

Dejte si zdravé tuky

Dodržování vyvážené stravy vám pomůže vyhnout se neustálým výkyvům hmotnosti, které nejsou pro prsní svalstvo dobré.

Je vhodné jíst hodně zdravých tuků, např. tučné ryby, oleje, ořechy a avokádo, to vše může přispět k lepšímu stavu vaší pokožky a prsou. Nezapomeňte také pít hodně vody, tím podpoříte pružnost pokožky.

Podpořte přirozeně pružné poprsí

Bohužel žádný krém nedokáže „opravit“ poškozenou tkáň, molekuly obsažené v krémech však mohou proniknout do vrchních vrstev kůže, kde mohou výrazně zlepšit její stav, pokožka je pak pružnější, pevnější, hydratovaná. Důležité je vybírat si produkty vhodné pro váš typ pleti a nezapomínat na ochranu před UV zářením pomocí vhodných krémů na opalování.

Máte rádi přírodní kosmetiku? Vyzkoušejte jednoduchý recept jak si vyrobit domácí zpevňující krém na celé tělo. 

prsa po porodu
pixabay.com

Zkuste masáž ňader

Masáž prsou pomáhá rozproudit krev a posiluje prsní tkáň. Doporučuje se masáž prsou pohybem směrem nahoru každý den cca 10-15 minut. Dobrým pomocníkem jsou také různé oleje, olej si můžete vybrat dle vaší preference. Např. olivový olej je skvělým zdrojem antioxidantů, které mohou zlepšit strukturu a pružnost pokožky.

Jaký je vliv kouření na vaše prsa

Kouření výrazně přispívá k procesu stárnutí, tkáně a pokožky, která tímto ztrácí pevnost a pružnost. Kouření brání tvorbě elastinu a kolagenu, které jsou nutné pro krásnou a zdravou pokožku. Kouření zpomaluje průtok krve a tím i přísun kyslíku a živin do buněk kůže což může způsobit předčasné stárnutí, vrásky nebo ochabnutí kůže.

Zdroj: brightside.me