Máte s vaší postavou velké plány? Chcete zhubnout 5, 10 nebo víc kilogramů? Netradiční tipy na hubnutí vám pomohou zbavit se faldíků bez drastických diet nebo otravného počítání kalorií. Malé změny obvykle dobře fungují, protože jsou založeny na principu splnění malého cíle. A ten vás motivuje k dalším a dalším malým cílům, až se nakonec dostanete do toho největšího. 

Digitální osobní váha motivuje

Když začnete zdravěji jíst, na hmotnosti se to projeví poměrně rychle. Omezení večerního mlsání, nahrazení bílého pečiva celozrnným a méně cukru způsobí ve vašem těle okamžité změny. Ty můžete snadno sledovat na osobní váze. Zvolte digitální, bude o dost přesnější.

Někteří lékaři tvrdí, že byste se neměli vážit každý den. Pokud je ale někdo zaměřený na malý cíl, vážení se každý den ho může motivovat k tomu, aby v hubnutí pokračoval. Váhu si tak pořiďte takovou, která bude s přesností na desetiny

jak často se vážit
pixabay.com

Pijte vodu se zázvorem nebo citronem

Kromě jídla byste se měli zaměřit na množství vypité vody. Nejčastěji se doporučuje vypít alespoň 1,5-2 litry vody za den, ale může to být jinak v závislosti na tom, jestli jste muž nebo žena či jestli aktivně cvičíte. Pokuste se za den vypít 8 sklenic vody. Můžete si do ní přidat zázvor, který hubnutí nastartuje, nebo citronovou šťávu. 

Vnější motivace k hubnutí

Dobrou motivací je prozradit vašemu okolí, že držíte dietu nebo se snažíte zhubnout. Není ostuda shodit pár kilogramů. Čím více lidí bude vědět, že chcete zhubnout, tím větší budete mít radost, když se to povede a přátelé vás pochválí. Můžete si také pověsit svou nelichotivou fotografii na lednici a kouknout se na ni, kdykoliv budete mít chuť do ledničky nahlédnout. 

motivace k hubnutí
pixabay.com

Hlavní je psychická pohoda

Pokud se cítíte unavení, depresivní a nemotivovaní, dejte si například přes víkend pauzu a v hubnutí pokračujte následující týden. Pro někoho to může být uvolnění od stresu, že se mu třeba nepodařilo zhubnout tolik, kolik by chtěl. V prvních týdnech diety byste ale měli vše dodržovat i ve volných dnech. 

Možná zjistíte, že nejste schopni zdravě jíst při zvláštních příležitostech jako je svatba nebo narozeniny. Neobětujte svůj život kvůli stravě. Pokud se jinak držíte zdravého životního stylu, kousek zákusku nebo šťavnatého masa vám určitě neublíží. Navíc takové situace nastanou jednou za čas, takže není třeba se bát, že byste z takových akcí znovu přibrali. 

jak být v pohodě
pixabay.com

Drobné změny na každý den hubnutí

Změny provádějte postupně. Pamatujte si, že každá dobrá i špatná věc, kterou přes den sníte, se ve vašem těle sčítá. Proto nepropadejte panice, když sníte hromadu jídla na oběd, stačí zredukovat porci na večeři. Vyzkoušejte i další malé změny:

  • Pokud sladíte kávu nebo čaj, usnadněte si přechod na neslazenou variantu. Můžete začít sladit přírodním sladidlem místo cukru. 
  • Z klasické sodovky se snažte přejít na jemně perlivou, časem už budete pít jen neperlivou vodu. 
  • Pokud jezdíte do práce autem, zastavte si u kousek dál a zbytek dojděte pěšky. Můžete vystoupil o zastávku dřív a projít se. 
  • Omezte jídlu výtahem a snažte se alespoň 30 minut denně věnovat procházce

Do svého života zařaďte také pravidelné cvičení. Nemusí se jednat o dvě hodiny každý den, bohatě bude stačit, když se při sledování oblíbeného seriálu budete věnovat rotopedu nebo józe. Najděte si sport, který vás bude bavit a budete ho dělat s chutí. 

Vyzkoušejte i další jednoduché tipy na hubnutí, které vám pomohou zhubnout bez cvičení.

hubnutí pomocí chůze
pixabay.com

Zdroj: lifehack.org