Snažíte se zhubnout? Poctivě dodržujete zdravý jídelníček a hlídáte si každé sousto? Nutíte se do cvičení, které vás nebaví? Možná je na čase trochu zvolnit a přestat se hubnutím tolik zabývat. Nalaďte se na pozitivní vlnu a zařaďte do svého dne jednoduché činnosti, díky kterým se zbavíte přebytečných kil i bez námahy.

Buďte sami sobě koučem

Existují různé názory na zdravý životní styl. Co člověk, to jiný názor, každý laik je po týdenním kurzu výživový poradce a každý vám poradí jinou speciální (většinou nefunkční) dietu. Jak správně hubnout, jak cvičit, co jíst, kdy jíst a kolik toho má člověk sníst? 

Věřte sami sobě! Nepouštějte se do žádných extrémních diet a hladovek, uškodíte akorát sami sobě. 

hubnutí bez cvičení
pixabay.com

Stanovte si vlastní denní režim

Správné plánování je klíčem k úspěchu. Pokud neustále lítáte od jedné činnosti ke druhé a na konci dne padnete do postele s pocitem, že jste zase nestihli cvičení a snědli celou čokoládu, začněte zítra jinak! 

Po ránu si sepište seznam věcí, které chcete přes den stihnout. Domácí práce si rozdělte na celý týden a nesnažte se je udělat všechny najednou. Sestavte si jídelníček, podle kterého budete připravovat hlavní jídla a suroviny rozdělte do dvou nákupů, abyste neběhali každý druhý den pro chybějící jídlo.

Pokud si nedokážete najít čas na cvičení nebo se k němu po práci jednoduše nedokážete dokopat, zařaďte pohyb do běžných aktivit– na nákup jděte oklikou kolem bloku, s dětmi vyrazte na hřiště s míčem nebo švihadlem, k rychlému úklidu si pusťte taneční hudbu.

jak si naplánovat den
pixabay.com

Protažení během sedavé práce je základ

Pokud máte sedavé zaměstnání, nezapomínejte na pravidelné přestávky na protažení vašeho těla. Běžte se projít po chodbě, navštivte kolegy v kanceláři, stačí 5 minut nějaké aktivity. Ty protáhnou nejen vaše tělo ale pomůžou prokrvit váš mozek, což vám umožní lépe pracovat. Vyzkoušejte jednoduché cvičení k pracovnímu stolu, které vás zbaví únavy i ztuhlého krku.

sedavé zaměstnání a hubnutí
pixabay.com

Sezení na balóně je taky cvičení 

Sedněte si večer k televizi místo na pohovku na nafukovací balón. Není nutné na něm dvě hodiny poskakovat před televizí, dokud nepadnete únavou. Úplně stačí provést pár cviků na protažení zad po náročném dni. Uvolněně se na něm, houpejte se ze strany na stranu a dopřejte tělu všechny pohyby, které jsou vám příjemné. 

Kromě toho, že se protáhnete, posílíte svaly díky snaze o udržení rovnováhy. Zároveň se hopsáním zabavíte a nebudete mít tendenci mlsat.

Cvičení na gymballu
pixabay.com

Zaveďte pravidelné procházky

Jezdíte do práce autem či autobusem? Vyzkoušejte jízdu na kole nebo chůzi. Pokud bydlíte daleko od zaměstnání, vystupte o zastávku dřív nebo zaparkujte na vzdálenějším parkovišti a užijte si ranní procházku do práce. Nejen že to po ránu osvěží mozek, ale protáhnete krásně celé tělo a uvidíte, jak vám půjde práce od ruky.

Chůze je velmi efektivní druh pohybu, který může nahradit jiné aerobní aktivity, proto neváhejte a začněte více chodit!

hubnutí pomocí chůze
pixabay.com

Jak vařit zdravě pro celou rodinu

Vařit zdravě znamená vařit různorodě. Pokud si přes týden připravujete odlehčená dietní jídla a o víkendu smažíte rodině řízky, netrapte se tím. Vyvážená strava musí obsahovat co nejvíce různých druhů surovin i typů příprav. Pokud si smažené skutečně dopřejete jen jednou týdně, je to naprosto v pořádku.

Přemýšlejte nad tím, co domů kupujete za potraviny. Naučte jíst pestře i vaše děti. Jedině tak jim dáte do života to správné povědomí o zdravé stravě a nebudou se v budoucnu muset trápit dietami.

jak vařit zdravě pro děti
pixabay.com

Zdroj: verywellfit.com