Snažíte se zhubnout? Chcete mít vyrýsované bříško nebo dokonce pověstný pekáč buchet? Vyzkoušejte další porci efektivních cviků na břišní svaly, které vám pomohou zbavit se pneumatiky a vypracovat si ploché bříško. Pokud si chcete dát pořádně do těla, šup do sportovního a jde se na to!

Proč nejde zhubnout pouze břicho

První místo, na kterém chtějí lidé ztratit objem je břicho, následované boky, zadkem a stehny. Po nich se ještě objevují ve výzkumech ruce a obličej. 

Ačkoliv by si to spousta lidí přála, cvičení nefunguje tak, že si řekneme kterou partii zhubneme, zaměříme se na ní a voilá – vybraná partie bude vypadat jako z lifestylových časopisů. Cvičení je komplexní a jakmile se do něj pustíte, procvičíte si celé tělo od hlavy až k patě. 

cvičení na břicho
pixabay.com

Angličáky neboli burpees

Hubnutí se neobejde bez potu. Spousty potu. Na začátek svého tréninku si naordinujte angličáky. Cvičení, které jste určitě poznali již na základní škole. Skládá se z výskoku s rukama nad hlavou a následného podřepnutí, kliku, podřepnutí a výskoku. 

O tom, že se jedná o opravdu efektivní cvičení vypovídá i fakt, že americká armáda během druhé světové války posuzovala kondici vojáků právě podle počtu angličáků, které zvládli udělat za 20 vteřin. Chcete si i vy prověřit jak jste na tom s fyzičkou? Pokud jich během dvaceti vteřinového intervalu zvládnete udělat 13 a víc, klobouk dolů, jste opravdu v dobré kondici. Pokud jich uděláte 8 a méně, je ještě hodně co zlepšovat. 

Ale nebojte se, angličáky mají neskutečně dobrý vliv jak na fyzičku, tak i na zpevnění celého těla. O burpees už jsme nedávno psali, podívejte se na další efektivní cviky na rychlé hubnutí nejen břišního tuku.

Boční výpady zpevní střed těla

Boční výpady s míčem jsou dynamickým cvikem, který zapojí do práce břišní svaly a také ruce a ramena. Jak výpady provádět? Postavte se s nohama mírně od sebe, zapřete se do podložky a míč uchopte oběma rukama a držte před sebou ve výšce ramen. Nyní už se jen celým tělem přesouvejte doprava a doleva. Pokud si chcete dát ještě víc do těla, držte balón v natažených rukách nad hlavou.

Házení míče o zem trénuje postřeh a zpevňuje břicho

Výborný cvik na posílení středu těla (core) který vám zvýší tepovou frekvenci a otestuje vaši vytrvalost. To je házení s míčem o zem. Jak na to? Úplně jednoduše. Postavte se, nohy mírně od sebe a chyťte medicinbal oběma rukama, zvedněte ho nad hlavu a vší silou jím hoďte o zem. Seberte ho ze země a znovu. 

Možná to zní jednoduše, ale během soustředění na míč zapojujete mnoho svalových skupin a jakmile s cvičením skončíte, určitě je ucítíte.

cvičení s míčem na břicho
pixabay.com

Prkno na bosu zapojí také záda a boky

Další cvičební pomůckou, kterou má doma asi málokdo, kromě oddaných fitness fanoušků a jejich trenérů je bosu, balanční podložka, která vypadá jako poloviční gymnastický míč. Pomáhá zlepšovat rovnováhu a pokud praktikujete polohu prkna a opíráte se o bosu, zapojíte více břišních svalů. Při tomto cviku se posilují nejen šikmé svaly břišní, ale také hluboké příčné břišní svaly. 

Pokud doma bosu nemáte, můžete vyzkoušet třeba overball nebo jinou pomůcku, která vás přinutí udržovat rovnováhu. Podívejte se, jak má takové prkno vypadat:

Nezapomeňte se před i po každém cvičení důkladně protáhnout a po skončení tréninku odpočívat. Chcete si sestavit vlastní tréninkový plán cvičení a zapojit do něj cviky na hubnutí břicha? Vyzkoušejte domácí kruhový trénink, který zcela nahradí fitness lekce s trenérem a na hubnutí a zpevnění postavy je přímo ideální!

Zdroj: prevention.com