Patříte i vy k milovníkům čajů? Ať už si dopřáváte bylinkový, ovocný, černý, zelený nebo bílý, dáváte svému tělu prospěšné látky. Ptáte se, ve kterém z nich je ukryto nejvíce blahodárných látek? V tomto článku se dozvíte, proč byste měli pít černý a zelený čaj. 

Co to jsou antioxidanty v čaji

Antioxidanty jsou látky, které zabraňují oxidaci a produkci volných radikálů a najdeme je v každém čajovém doušku. Volné radikály na nás čekají všude, pochází většinou ze znečištěného ovzduší nebo z cigaretového kouře, poškozují naši DNA a způsobují rakovinu. Zajímá vás, jaký z čajů poslat do boje proti volným radikálům? Odpověď je jednoduchá: oba. 

Zelený a černý čaj spadají totiž pod Camellia sinensis, což je v překladu čajovník čínský. To znamená, že oba druhy obsahují podobné množství antioxidantů. Již několik studií dokázalo, že silné antioxidanty jsou velmi prospěšné pro naše zdraví.

Je černý čaj zdravý?
pixabay.com

Oba druhy čajů bývají spojovány s mnoha blahodárnými účinky jako je: 

  • zrychlení metabolismu, podpora hubnutí
  • snížení růstu rakovinných buněk
  • pevné kosti
  • boj proti chronickým onemocněním (cukrovka, srdeční choroby…)

Zelený čaj bývá spojován se snížením výskytu srdečních onemocnění a mrtvice. Černý čaj obsahuje větší množství kofeinu. Slouží skvěle na podporu bělosti, dodává tělu energii a zrychluje proces hubnutí. Studií bylo dokázáno, že po konzumaci dochází ke zvýšení srdeční frekvence a zrychlení metabolismu. 

Zelený čaj pomáhá hubnutí
pixabay.com

Léčba Alzheimera či Parkinsona pomocí čaje

Vědci zjistili, že zelený čaj má díky vyššímu obsahu specifického katechinu skvělý vliv na zlepšení paměti a na prevenci Alzheimerovy choroby. Zatímco černý čaj je bohatší na thearubiginy a theaflaviny a obsahem látek se mírně liší od zeleného čaje, snižuje riziko vzniku Parkinsonovy choroby. 

Dále bývají jeho účinky spojovány se snížením hladiny cholesterolu, prevencí osteoporózy nebo prevencí cukrovky. Není tedy divu, že se černý čaj stal nejoblíbenějším nápojem po celých Spojených státech a naopak na zelený čaj nedají dopustit obyvatelé Číny a Japonska.

jak často je možné pít černý čaj
pixabay.com

Co ještě potřebujete vědět o pití čaje

Čaj poskytuje tělu spoustu výhod, dávejte si ovšem pozor na časté popíjení černého a zeleného čaje. Tyto dva druhy obsahují poměrně velké množství kofeinu a při nadměrné konzumaci se může dostavit nespavost, podrážděnost, bušení srdce či závratě. Takže doporučuji se řídit základním pravidlem: všeho s mírou.

Zdroj: activebeat.com