Trpíte-li nadváhou nebo nedostatkem energie, možná hledáte odborníka, který vás provede změnou vašeho jídelníčku. Jak najít toho pravého výživového konzultanta, který bude mít zároveň dostatek informací i empatie?

Kdo všechno nabízí služby v oblasti výživy?

V dnešní době není těžké najít kontakt na osobu zabývající se poradenstvím v oblasti výživy. Mnohem obtížnější úkol váš však čeká, když začnete z nabídky vybírat. Za výživové konzultanta se často mylně považují všichni, kteří vystudovali vysokou školu tělovýchovy a sportu, distributoři doplňků stravy, instruktoři ve fitness centrech, lidé pracující v potravinářském průmyslu nebo zastánci alternativní medicíny.

Správná cesta ke zdraví však nevede přes příliš přísnou a jednostrannou dietu, ani přes velké množství potravinových doplňků. Ideální výživový konzultant by měl individuálně posoudit každého klienta a nastavit mu jídelníček a případné suplementy dle jeho životního stylu.

Pokud jste dostali tip na nějakého výživového konzultanta, zjistěte si o něm co nejvíce dostupných informací. Jakou má kvalifikaci a praktické zkušenosti? Dále vám pomohou i nezávislé recenze dosavadních klientů.

Jak se nespálit při výběru výživového konzultanta?

Každý seriózní poradce v oblasti výživy se vykazuje těmito 10 základními rysy:

  1. Zjistí si potřeby klienta ještě před první schůzkou – co ho trápí, co potřebuje změnit?
  2. Získá si co nejvíce informací o jeho BMI, věku, metabolismu a zdravotním stavu.
  3. Zeptá se klienta na dosavadní způsob stravování, formu a četnost jeho fyzické aktivity.
  4. Ujasní si požadavky ohledně nového jídelníčku – nemá klient potravinovou alergii, nevyhledává raději syrovou zeleninu než vařenou, snídá raději slaná nebo sladká jídla atd.?
  5. Navrhne nový stravovací režim, který je postaven na reálných základech.
  6. Doporučí případné výživové doplňky – nastaví jejich optimální užívané množství k dosažení požadovaného cíle.
  7. Poskytuje dlouhodobou péči a podporu – musí se aktivně zajímat o vaše pokroky, pocity i obavy a hlavně vás nesmí soudit.
  8. Informuje vás i o dalších důležitých faktorech vlivu na zdraví – spánkový režim, relaxační techniky, dostatečná pohybová aktivita, vztahy doma i na pracovišti apod.
  9. Neustále se vzdělává – nové poznatky praktikuje nejdříve na sobě, své rodině a již osvědčené a prověřené předává ve své praxi dál. Často se nezajímá jenom o západní medicínu, ale i o tradiční čínskou medicínu či ajurvédu.
  10. Má ideální hmotnost, nekouří, nevykazuje známky stresu a působí soucitným dojmem.

Jakou roli hraje před změnou jídelníčku detoxikace organismu?

Ať už je vaším snem čistější pleť, psychická rovnováha nebo útlejší pas, ke všem těmto cílům se přiblížíte rychleji, pokud před samotnou změnou jídelníčku vaše tělo detoxikujete. Detoxikace organismu je velmi prospěšná a důležitá pro správné fungování těla i všech orgánů v něm.

Formy detoxikace jsou různě „přísné“. Každý si najde pro sebe vhodnou variantu. Někdo zvládne rovnou jednodenní půst, jiný si dá zeleninovou pitnou kůru. Někomu prospěje vyřazení či alespoň snížení konzumace problematických potravin jako jsou zejména bílý cukr, lepek a alkohol.

Pokud máte trávicí obtíže, oslabenou imunitu, bude přínosné, když se zaměříte nejenom na detoxikaci organismu, ale také na zvýšení přísunu probiotik do vašich střev. Ať už ve formě tobolek z lékárny nebo přírodně, pomocí tempehu, kysaného zelí, kefíru aj.

Jak rychle doplnit vitamíny, minerály a antioxidanty?

Jedním z vyzkoušených a osvědčených přírodních doplňků stravy je Blendea Supergreens. Jedná se o jedinečnou kombinaci spiruliny, chlorelly, mladé pšenice a zeleného ječmene, což z ní činí ideální prostředek na detoxikaci organismu i na hubnutí.

Mezi další pozitivní účinky užívání Blendea Supergreens patří fyzické a psychické povzbuzení organismu, doplnění energie, vysoký obsah vitamínů a minerálů v přirozené podobě, podpora imunity, úprava hladiny cukru a cholesterolu v krvi či pomoc s trávením.

Ani sebelepší výživový konzultant, samotný proces detoxikace nebo doplněk stravy Blendea Supergreens vám nedokáže pomoci, pokud vy sami neprojevíte ochotu, vůli a snahu. Je důležité mít vnitřní motivaci pro změnu životního stylu a dodržovat rady vašeho kouče.