Potřebujete rychle zhubnout kvůli důležitému focení nebo společenské události? Představujeme vám vojenskou dietu, která se těší velké popularitě. Tvrdí se o ní, že během týdne díky jejímu dodržování shodíte až 4,5 kg. Zní to neuvěřitelně, že? Pojďme se na ni podívat zblízka.

Zásady vojenské diety

Co vlastně znamená vojenská dieta na tři dny? Očekáváte, že budete celý týden hladovět a cpát do sebe pouze nějaká speciální jídla v prášku? Kdepak. Vojenská dieta spočívá v tom, že tři dny jíte podle doporučeného jídelníčku a zbylé čtyři dny jíte podle sebe, ale v rámci dodržování zásad zdravé stravy. 

A abychom vaši mylnou představu vyvrátili hned na začátku, tato dieta, i přesto že to její název naznačuje, nemá nic společného s vojáky, vojenskými výcviky ani armádou. Její název se spíše snaží poukázat na to, že během jejího dodržování musíte být striktní a řídit se instrukcemi. 

Princip je podobný jako u přerušovaného půstu, ve kterém ovšem v určených časových intervalech nejíte vůbec nic. 

Co jíst při vojenské dietě.
pixabay.com

Třídenní jídelníček

Tajemství třídenního jídelníčku spočívá v tom, že je nízkokalorický. Budete jíst pouze tři jídla denně, tedy snídani, oběd a večeři a celkově přijmete od 1000 do 1400 kalorií. 

Než se do diety pustíte, schválně si pomocí nějaké aplikace vypočítejte jaký byste měli mít ideální denní příjem a nezapomeňte započítat i váš denní výdej, do kterého se počítá i spánek, sezení u pracovního stolu a další běžné činnosti. Rázem pochopíte, proč se jídelníček nazývá nízkokalorický.

Čtyři dny volna aneb cheat days

Zvládli jste tři dny striktně omezující stravy? Ve zbylých čtyřech dnech nedodržujete žádný jídelníček, pouze se snažíte svůj denní příjem udržovat nízkokalorický, to znamená nepřekročit hranici 1500 kalorií. V těchto čtyřech dnech už jsou dovoleny svačiny mezi hlavními jídly dne. 

Nízkého příjmu dosáhnete i tím, že budete jíst menší porce. Naučte se jednoduché triky jak jíst méně jídla a hubnutí vám půjde samo.

Příklad vojenského jídelníčku

jak vlastně vypadá vojenská dieta v praxi? Nyní, když už máte o vojenské dietě nějakou představu, vám ukážeme vzorový jídelníček prvního dne. Celkový příjem je 1400 kalorií a vypadá následovně:

  • Snídaně: plátek celozrnného toustového chleba s dvěma lžičkami arašídového másla, půl grapefruitu a šálek kávy či čaje
  • Oběd: plátek celozrnného toustového chleba s půl šálkem tuňáka a hrnek kávy či čaje
  • Večeře: 85 gramů masa s hrnkem zelených fazolek, půl banánu, menší jablko a kopeček vanilkové zmrzliny

V průběhu celého týdne je dovoleno pít libovolné množství neslazené kávy a čaje, vody a horké vody s citronem. Pokud jste vegetarián, úpravy jídelníčku jsou samozřejmě dovoleny, musíte ale dodržovat celkový počet kalorií. To stejné platí i v případě, že jste na nějakou potravinu v jídelníčku alergičtí, jednoduše ji nahradíte podobnou potravinou a zjistíte si, jaké má kalorické hodnoty a podle toho upravíte její množství.

Jak na mlsání během vojenské diety.
pixabay.com

Výsledky vojenské diety

Přestože vojenská dieta nebyla zatím podrobena významnějším odborným studiím, běžný člověk ztratí pár kil v důsledku příjmu nízkokalorické stravy. Nedržte ji ale moc dlouho, naprosto postačí jeden až dva týdny. Pak se opět vraťte ke své běžné stravě. Vojenská dieta je skvělá v případě, že potřebujete rychle ztratit pár kilo. Výzkumy ukazují, že ve skutečnosti ale ztratíte pouze vodu a jakmile se jí přestanete řídit, kila se vrátí zpět. 

Výsledek tedy zní: vojenská dieta má rychlé účinky, ale nedá se dodržovat dlouhodobě.

Zdroj: healthline.com