Jak přirozeným způsobem zpomalit procesy stárnutí? To je otázka, na níž hledáme odpověď po celá staletí. Zatím neexistuje žádný univerzální způsob, který by tyto procesy zpomalil nebo dokonce zastavil, ale pokud do svého jídelníčku zařadíte některé druhy potravin, můžete se tomuto cíli alespoň přiblížit. Tyto potraviny podporují každou část našeho těla. Mají antioxidační a protizánětlivé účinky.

Borůvky

Tyto malé bobulky podporují dlouhověkost, chrání paměťové asociace v oblasti mozku před oxidačním poškozením a zpomalují poškození mozkových buněk, které způsobuje stárnutí. Jsou bohaté na sloučeniny, které omezují buněčné poškození způsobené volnými radikály a brání rozvoji celé řady chorob.

Ořechy

Konzumací ořechů můžeme předcházet rozvoji některých druhů chronických chorob. Obsahují mononenasycené i polynenasycené tuky, které jsou spojovány s nižším rizikem srdečních chorob. Mají potenciál zpomalit kognitivní pokles u starší generace. Mezi nejlepší zástupce patří ořechy vlašské nebo pekanové.

Losos

Losos obsahuje vysoké množství astaxanthinu, super antioxidantu a karotenoidu známého pro své jedinečné účinky proti stárnutí. Astaxantin je produkován řasami, bakteriemi a houbami. Zvyšuje hladinu HDL cholesterolu, zlepšuje cirkulaci krve, chrání před zánětem a oxidačním stresem. To vše má vliv na zpomalení procesů stárnutí.

Avokádo

Avokádo se v nedávné době objevilo jako superfood. Obsahuje fytochemikálie a důležité esenciální živiny, které zabraňují negativním účinkům stárnutí. Avokádo obsahuje mononenasycené mastné kyseliny a antioxidanty, které jsou klíčovými látkami pro udržení zdraví a mladistvého vzhledu.

Barbora Brodacká

Barbora Brodacká

Mezi mé koníčky patří zdravé vaření a sport. Ráda žiji zdravě a o svoje zkušenosti a znalosti se s vámi dělím na tomto webu. Snad vám moje články pomohou a dozvíte se něco nového! :-)

Nové články