Vánoční doba pro vás může být obdobím velkého stresu a úzkosti, obzvláště pokud se snažíte zhubnout nebo si zachovat svůj zdravý životní styl. Nezoufejte! Letos pro vás máme pár tipů, jak všechno zvládnout v klidu a v pohodě.

  1. Oříšky

Když se chystáte během svátků na cesty, plánujte si občerstvení dopředu, pomůže vám to udržet chutě na uzdě. Zabalte si čerstvé ořechy místo toho, abyste si kupovali pražené a ochucené. Ořechy jsou zdravé občerstvení a na cesty ideální, ale na většině letišť, benzínových pump a nádraží najdete pouze ochucené ořechy.

Když jsou ořechy pečené a posypané různými příchutěmi, ztratí hodně ze své nutriční hodnoty a přidají do vašeho jídelníčku přebytečný cukr a sůl. Dejte přednost čerstvým mandlím nebo kešu.

  1. Proteinové tyčinky

Cestování s proteinovou tyčinkou je skvělý trik, jak se vyhnout prázdným kaloriím z cukrovinek. Než vyrazíte, ujistěte se, že máte několik tyčinek s sebou, zejména pro ta dlouhá čekání v kolonách, při mezipřistáních i přestupech.

  1. Čerstvé ovoce

Hoďte do tašky několik jablek nebo hrušek, než se vydáte na cestu, místo toho abyste se spoléhali na sušené ovoce. Ujistěte se, že máte i při cestování zdravou svačinu. Sušené ovoce může někdy být dobrou volbou, jenomže druhy, které najdete v nádražních kioscích, jsou často plné přidaného cukru.

  1. Kvalitní čokoláda

Pokud víte, že toužíte po sladkostech, zabalte si tyčinku ze 70% tmavé čokolády namísto shánění bonbónů na cestách. Čokoláda, která má nejméně 70% kakaa, má známé zdravotní přínosy, které z bonbónů nemůžete získat. I když stále chcete sledovat své porce, několik čtverečků tmavé čokolády je skvělý způsob, jak omezit chuť na sladké.

Jakmile dorazíte do cíle, mohou se sváteční oslavy zdát ohromující, ale pokud se vyhnete některým jídlům a soustředíte se na jiné, můžete se dostat přes vánoční období, aniž byste přibrali na váze.

Potraviny, kterým je třeba se vyhnout:

Vaječný koňak: plný kalorií, cukru a tuku! Šampaňské je rozhodně lepší.

Obložené mísy: Mísy jsou snadný způsob, jak opravdu nahromadit extra kalorie a tuk. Často leží na stole, abyste si mohli neustále namáčet a jíst, když mluvíte s přáteli. Namísto neustálého uzobávání, si jednoduše udělejte talíř, abyste mohli lépe sledovat, kolik sníte.

Ovoce v čokoládě: Čerstvé ovoce je samo o sobě zdravé, jenomže když ho namočíte do čokolády, přidáte mu spoustu cukru navíc. Místo toho, abyste ho máčeli celé, jen ho lehce na tácu pocákejte. Chuť zůstane a vy nesníte tolik cukru navíc.

Dopřejte si hodně těchto potravin:

Zelená fazolky: Zelené fazolky se často dusí a vaří, ale místo toho je zkuste restovat různými kořeními, jako je například kurkuma, která má velký přínos pro zdraví.

Libové maso: Vyberte si kvalitní libové maso, jako je krůtí nebo kuřecí, dodá vám proteiny a není příliš kalorické.

Skořice: Přidání skořice do sladkých jídel může pomoci minimalizovat nával cukru, který získáte ihned po jídle. Přidejte ji i do horké čokolády nebo jablečného moštu, pomůžete tak tělu vyrovnat se s cukrem, který vypijete. Tím nechceme říci, že přidání skořice způsobí, že nezdravé jídlo je zdravé, ale přináší určité zdravotní přínosy.

Nakonec si s sebou k příbuzným nezapomeňte vždy přinést tréninkové oblečení a soustředit se na přidávání fyzické aktivity do své rutiny, kdykoli je to možné.