Střídání teplého s chladnějšího počasí je ideální živnou půdou pro vznik drobných onemocnění. Posilte imunitu přirozenou cestou, stačí zařadit do jídelníčku sezónní potraviny, dopřát si dostatečný odpočinek a věnovat se aktivitám, které vaši obranyschopnost podpoří.

Vyzkoušejte dýně a cukety

Právě na podzim vrcholí sezóna sklízení dýní, patizonů a cuket všech možných barev a tvarů. Jsou krásné na pohled a ještě lepší, když je ochutnáte. Oranžové druhy obsahují beta karoten, který působí preventivně proti rakovině, vysokému tlaku nebo srdečním onemocněním. Vyzkoušejte pečenou cuketu s olivovým olejem, cuketovou pomazánku nebo oblíbenou krémovou polévku z dýně.

Dýňová polévka je ideální podzimní jídlo
pixabay.com

Vstávejte se sluncem

Sluneční svit je v závěru roku důležitý více než kdy jindy. Slunce potřebuje jak naše tělo, tak naše psychika. Nařiďte si budík o půl hodiny dřív a užijte si více světla. Sluneční svit dodává našemu tělu vitamin D, který je nezbytným pomocníkem v boji proti podzimní únavě i depresi.

Brzké vstávání prodlužuje pobyt na slunci
pixabay.com

Dělejte něco nového

I když už nechodíte do školy, začátek školního roku je tím nejlepším okamžikem pro začátek nových projektů. Podle odborníků je konec léta vhodnějším mezníkem, než Nový rok. Začněte se věnovat novému koníčku, naučte se dosud nevyzkoušený sport nebo trénujte slovíčka cizího jazyka. Nová aktivita podpoří mozkovou činnost a vy se snáze ubráníte podzimním splínům i drobným nemocem.

Provádění nových aktivit stimuluje mozkovou činnost
pixabay.com

Dejte si sladká jablka a hrušky

Podzimní příroda nám s příchodem chladnějšího počasí sama nabízí ideální potraviny na posílení imunity. Jablka obsahují vitamin A, který udržuje naše oči, vlasy, zuby a vlasy zdravé. Pokud máte jablek dost, vylisujte si mošt, který dodá vašemu tělu pořádnou porci vitamínů, ale poslouží také jako skvělý rozjasňovač na vlasy. 

Jablka jsou ideální sezónní potravinou pro každého
pixabay.com

Sportujte na čerstvém vzduchu

Pokud vám v létě pobyt v horku nedělal dobře, chladnější dny jsou přímo ideální k venkovním aktivitám. Díky příjemným teplotám se nemusíte obávat úpalu ani dehydrataci, zároveň ještě není taková zima, aby vás to hnalo brzy zpátky domů. Vyrazte na vyjížďku na kole, dopřejte si obyčejnou procházku podzimní přírodou nebo vyzkoušejte některou z podzimních aktivit pro každý věk.

Pobyt na čerstvém vzduchu je důležitý v každém věku
pixabay.com

Dopřejte si kvalitní spánek

Pokud nedopřejete svému tělo dostatek odpočinku, nemůže se účinně bránit proti vnějším vlivům. Choďte spát dříve a před spaním si pořádně vyvětrejte. Chladný vzduch z venku je ideální na navození příjemné teploty na spánek. Zhruba hodinu před usnutím byste také neměli sledovat žádnou obrazovku, ať už se jedná o televizi nebo mobilní telefon. Přečtěte si pár stránek z vaší oblíbené knížky nebo si dopřejte krátkou procházku, která vám pomůže rychle usnout.

Tělo potřebuje alespoň šest hodin spánku
pixabay.com

Zdroj: activebeat.com