Ranní procházka je ideální na hubnutí: přivstanete si také?

Snažíte se zhubnout? Chcete mít postavu snů a fyzičku na úrovni profesionálního sportovce? Poradíme vám, co dělají úspěšní lidé pro to, aby byli ve formě a zároveň stíhali svou práci, koníčky a přátele. Jakmile si z následujících tipů uděláte rutinu, váš život se změní o sto osmdesát stupňů. Jste připraveni nejen na hubnutí?

Začněte vstávat dřív

První věcí, kterou budete muset pro svou vysněnou postavu udělat, je přeřídit si svůj ranní budík. Vstáváte do práce v sedm ráno? Nastavte si budík tak, abyste získali půl hodinku navíc. Pro někoho to znamená přeřídit budík na šestou, aby měl čas se ráno probrat a vylézt z postele, pro jiného na 6:25. To necháme na vás. A věřte nám, víme, jak obtížné je ráno brzy vstávat, ale výsledky budou stát za to. 

Ranní procházka a hubnutí

Půlhodinu, kterou ráno získáte, využijete pro sebe. Někteří úspěšní lidé ráno meditují, vyřizují e-maily a celkově tráví čas takovými věcmi, na které potřebují ticho, klid a co největší soustředění. My vám tyto aktivity doporučujeme také, ale pouze v případě, že jste ochotni vstávat o celou hodinu dříve. Vyhrazená půlhodinka, která vám vznikne, totiž nepřipadne e-mailům ani meditaci, ale ranní procházce. Nezáleží na tom, zda venku padají trakaře, je deset pod nulou, prší nebo je mlha, že není vidět na krok. Na ranní procházku se vydejte každé ráno. Bez výjimky.

Proč cvičit ráno

Určitě vás při čtení napadlo, proč vás nutíme do procházení (a dokonce i do běhu) v brzkých ranních hodinách. Odpověď je velice snadná: pokud bude chůze či běh na vašem každodenním seznamu první, nestane se, že byste se ji vyhnuli. Nikdy totiž nebudete mít výmluvu, že máte moc práce, málo času, spoustu starostí a dalších činností a věcí na práci, že nemáte na procházení čas. A nemějte obavy, tělo si z každé opakované činnosti vytvoří zvyk, jakmile se jí věnujete 21 dní v kuse. Po měsíci už vám tedy ani nepřijde divné, že trávíte rána procházením či běháním a budete se divit, že vás to nenapadlo dříve.

Žena spící pod bílou peřinou.
Zdroj obrázku: pixabay.com

Výhody ranního procházení

Proč každé ráno obětovat svůj drahocenný spánek a chodit nazdařbůh prázdným městem? Vaše tělo se snáze probudí, stejně tak váš mozek. Vaše kosti budou díky pravidelné chůzi silnější a odolnější. A poděkuje vám i vaše figura. Půlhodinová procházka denně se možná může zdát jako bezcenná, ale v dlouhodobém měřítku má samé benefity. Mezi ty zdravotní patří například nižší krevní tlak, s ním spojené nižší riziko infarktu myokardu, menší pravděpodobnost nadváhy a obezity a menší riziko vzniku rakoviny. Co se vlivů na psychické zdraví týče, podle odborníků působí pravidelná chůze skvěle jako prevence výskytu deprese. A je dokázáno, že lidé, kteří se pravidelně procházejí, mají mnohem nižší chuť na sladké. Nestane se vám tak tedy, že se ráno vrátíte z procházky a vyjííte celou lednici.

Tipy pro ranní chůzi

Čím je chůze rychlejší, tím je i prospěšnější. Ideální by bylo přejít z pomalé chůze na rychlejší a několikrát týdně místo rychlé chůze přejít na běh. Tím spálíte ještě více kalorií a vytvoří se vám v těle o mnoho více endorfinů, někdy též nazývaných hormony štěstí.

Přečtěte si také o dalších důvodech, proč je lepší cvičit ráno.

Pokud se vám zda tato teorie šílená, schválně ji vyzkoušejte. Jestli jí nevěříte, o to větší důvod máte k tomu, otestovat ji v praxi. Výsledkem bude dobrá nálada, se kterou zahájíte každý den, kila, která vás budou postupně opouštět a zdravotní rizika, která se vám budou vyhýbat obloukem. Jdete do toho?

Zdroj: lifehack.org

Kateřina Matoušková

Ráda píšu, fotím, čtu a chodím do přírody, protože co je lepší, než čerstvý vzduch a pocit svobody? Možná jen šálek horké kávy, bez kterého si neumím představit žádné ráno.

Líbil se vám tento článek? Dejte mu 5 hvězdiček. :)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Emailová adresa nebude zveřejněna a nebude uložena do žádné databáze. Vyžadované informace jsou označeny *.

X