Nebaví vás cvičení? Snažíte se shodit přebytečná kila? Vyzkoušejte obyčejnou chůzi!  Chůze má mnoho zdravotních přínosů, pomůže vám s hubnutím a měla by být považována za řádný druh cvičení. Nevěříte? Čtěte dále.

Proč začít chodit

Hledáte komplexní pohyb, který zapojí prakticky celé tělo ale přitom je tak nenáročný, že si při něm můžete v klidu popovídat s kamarádkou? Zkuste obyčejné chození! Nezáleží na tom, jestli bydlíte ve městě nebo na venkově, svižná procházka je zdravá úplně pro každého.

Bývalá profesionální atletka Ann Greenová tvrdí, že chůze má mnoho benefitů. Podle jejích slov rychlejší chůze:

  • zlepšuje kondici
  • je prospěšná pro naše srdce
  • zmírňuje deprese a únavu
  • zlepšuje náladu
  • vytváří méně tlaku na klouby než běhání
  • snižuje bolest nohou
  • může zabránit přibývání na váze (pokud chodíte pravidelně)
  • snižuje riziko rakoviny a chronických onemocnění
  • zlepšuje vytrvalost
  • posiluje krevní oběh a správné držení těla. 

Podle vlastních slov by vyjmenovala ještě spoustu dalších pozitivních dopadů na lidské zdraví, ale my si myslíme, že tento výčet bohatě stačí.

chůze hubnutí kalorie
pixabay.com

Snažíte se zhubnout? Procházka ve svižném tempu třikrát týdně může být ideálním řešením. Přečtěte si více o hubnutí pomocí chůze, které je snadné, finančně nenáročné a můžete s ním začít kdykoliv.

Je lepší chůze nebo běhání?

Chůze může mít mnohdy stejně dobré výsledky jako běhání. Pokud při ní vydáme stejné množství energie, které bychom vydali při běhu, můžeme očekávat i stejné výsledky. A jak zmiňuje Greenová, chůze šetří naše kolena. Při běhu po asfaltu totiž dochází k otřesům, které mohou dávat našim kolenům pořádně zabrat. Zatímco při chůzi tak tvrdé nárazy nehrozí.

Přečtěte si také další srovnání chůze a běhání a najděte svůj ideální sport nejen na hubnutí.

chození bez bot
pixabay.com

Procházky zlepšují psychické zdraví člověka

A musíme zmínit i psychické účinky chůze. Podle studie Stanfordské univerzity pravidelná chůze zvyšuje kreativitu. Jak je to možné? Během chůze nám myšlenky hlavou samovolně proudí a mohou nás tak napadnou řešení, na která jsme dlouho nemohli přijít. Ale není to jen naše kreativita, která těží z procházek. 

Pravidelné chození zlepšuje náladu, zvyšuje elán, zvyšuje sebevědomí a také je nižší pravděpodobnost, že budete v depresi. Podle výsledků studie může mít desetiminutová chůze na naši náladu stejně dobrý efekt jako 45 minut strávených v tělocvičně.

Mysleli jste si, že chůze je jen prostředek k dostání se z bodu A do bodu B bez nějakých dalších výhod? Doufáme, že jsme vás vyvedli z omylu. Tak nazujte boty a hurá na procházku.

procházky a hubnutí
pixabay.com

Zdroj: nbcnews.com