Delší opálení vám zajistí rajčata nebo třeba červené víno, tak na zdraví!

Chytáte bronz? Chcete, aby vám opálení dlouho vydrželo? Přinášíme vám čerstvé tipy na potraviny, díky kterým si vaše pokožka uchová bronzový nádech déle. vyzkoušejte přírodní tipy na ještě lepší opálení a užívejte si léto plnými doušky!

Základem je beta karoten

Všimli jste si, že s příchodem teplých dní se v obchodech a lékárnách vyrojila nabídka potravinových doplňků obsahujících beta karoten? Tato látka totiž přímo ovlivňuje schopnost vaší pokožky na slunci přirozeně zhnědnout a opálení si udržet. Pokud se chcete urychlit efekt hnědnutí kůže, beta karoten si určitě dejte. Nemusíte ale rozhodně sahat po tabletách, jeho bohaté a stejně efektivní zdroje najdete i v přírodě.

Příroda sama nám nabízí vždy potraviny, které jsou pro dané období roku nejvhodnější. Během léta je tedy nabídka ovoce i zeleniny s vysokým obsahem beta karotenu opravdu pestrá. Bezpečně je poznáte podle zářivě oranžové a červené barvy: meruňky, třešně, rybíz, maliny, vodní meloun, ale i dýně nebo mrkev. 

Zdravé opálení má svá pravidla, která se vyplatí dodržet, pokud se chcete vyhnout nepříjemnému spálení, stárnutí pokožky a dalším dopadům na vaše zdraví. Přečtěte si tipy jak chytat bronz bezpečně.

Žena jí meloun na pláži.
Zdroj obrázku: pixabay.com

A které další potraviny vaše opálení podpoří díky obsahu dalších prospěšných látek?

Rajčata s lykopenem

V letních měsících se přímo nabízejí nejrůznější zeleninové saláty a rajčata v nich hrají hlavní roli. Jejich jasně červená barva na první pohled hlásí vysoký obsah beta karotenu a kromě něj obsahují i vitamín C nebo lykopen. Ten funguje jako velmi účinný fotoprotektivní antioxidant, který udržuje vaši pokožku zářivou a lesklou.

Červené víno

Určitě už jste slyšeli o zdravotních přínosech červeného vína pro vaše cévy. Ale věděli jste, že je dobré také pro vaši krásu? Červené víno totiž obsahuje polyfenoly, které jsou skvělými bojovníky s předčasným stárnutím pleti. A jelikož sluneční paprsky tento proces naopak urychlují, dopřát si deci červeného může být v tomto ohledu více než žádoucí. 

Špenát a beta karoten

Přestože se nejedná o červenou ani oranžovou zeleninu, málokdo ví, že také listový špenát obsahuje vysoké množství provitaminu A. Pokud to jde, volte čerstvou variantu, která vám dodá také vysoké množství minerálů a vlákniny. Oblíbený baby špenát je skvělý do salátů nebo třeba k těstovinám či nokům. Špenát je navíc velmi dietní– 100 g syrových lístků obsahuje pouze 25 kcal, 3g sacharidů, 2 g bílkovin a 0 g tuku.

Žena v plavkách sedící na pláži.
Zdroj obrázku: pixabay.com

Tropické ovoce proti volným radikálům

Kupujete pomeranče a kiwi především v zimním období? Pak vězte, že jejich konzumace během léta má své opodstatnění. Tropické ovoce totiž obsahuje vysoké množství vitamínu C v jeho přirozené formě. Vitamín C je skvělým bojovníkem proti působení volných radikálů, které způsobují stárnutí kožních buněk. A jelikož s odumřelou kůží ztrácíte také své opálení, snažte se vhodnou stravou předčasnému stárnutí pleti zamezit.

Dejte si rybu nejen u moře

Další skvělou potravinou, kterou nám příroda nabízí přímo tam, kde je potřeba, jsou mořské ryby. Pokud nemáte v plánu dovolenou u moře, dopřejte si čerstvou rybu i doma. Ryby obsahují omega 3 mastné kyseliny, které mimo značného přínosu pro vaše srdce a cévy také pomáhají pokožce k delšímu efektu opálení. Jak? Zlepšují pružnost buněčných membrán a vyrovnávají hladinu hormonů zodpovědných za hydrataci organismu. Pokud na rybu zrovna nemáte chuť, můžete si dopřát také alternativní zdroje zdravých tuků, ať už panenský olivový olej nebo veškeré druhy ořechů a semínek.

Přečtěte si, proč jsou omega 3 mastné kyseliny pro naše tělo tak důležité a z jakých zdrojů je mohou čerpat vegetariáni a vegani.

Zdroj: samsarahealthyholidays.com

Martina Nosálková

Miluju chvíle ticha uprostřed lesa i cvrkot svých dvou mláďat. Věřím na přirozenost a rovnováhu. Pokud na světě existuje nějaký léčivý zázrak, je to síla přírody a její dary, které se musíme znovu naučit využívat.

Líbil se vám tento článek? Dejte mu 5 hvězdiček. :)

Napsat komentář

Emailová adresa nebude zveřejněna a nebude uložena do žádné databáze. Vyžadované informace jsou označeny *.