Proč nejsou proteinové tyčinky a koktejly vhodné na hubnutí

Snažíte se zhubnout? Najeli jste na zdravou stranu, snažíte se víceméně pravidelně cvičit a do toho si občas zahřešíte? To všechno je zcela v pořádku, ale existují určité druhy potravin, které vám vaši snahu mohou zhatit. Přečtěte si, kterým jídlům a nápojům se během hubnutí vyhnout a proč.

Přílohy vybírejte pečlivě

Omezení jednoduchých cukrů je jedním ze základních pilířů většiny redukčních diet. Směry jako low carb, paleo stravování, keto a další nízkosacharidové proteinové diety striktně zakazují konzumaci většího než malého množství sacharidů a pokud je dodržíte, výsledky jsou rychlé a trvalé

Vyhněte se konzumaci světlého pečiva a chleba, který není čistě celozrnný. Bílý chléb je totiž plný jednoduchých cukrů, které vám zvýší hladinu cukru v krvi, ale nedodají vám potřebnou energii. Jedná se o tzv. prázdné kalorie, kterým je při hubnutí dobré se zcela vyhnout. 

Dáváte si v restauraci hranolky nebo oblíbené opékačky? Přitom dobře víte, že smažená jídla jsou zákeřná. Právě hranolky se sice skvěle hodí k masu a chutnají skvěle i samotné, ale aktivní sportovci by se jich měli vyvarovat. Hranolky, kromě soli, obsahují také nasycené tuky a jednoduché sacharidy. Tělu nepřinášejí výživné látky a je rozhodně moudřejší před hranolkami upřednostnit vařené brambory nebo pečenou zeleninu. 

Pozor na rychlé zdroje energie

Oblíbili jste si proteinové tyčinky coby rychlou svačinku, která se vejde do kabelky? Pak vězte, že zdaleka ne všechny se dají zařadit do zdravé výživy. Proteinové potraviny se staly v poslední době doslova hitem a výrobci to dobře vědí. Proto se slovo protein objevuje i na výrobcích, které jsou jinak napumpované umělými cukry a sladidly. Dopřejte si raději proteiny z jiných, přírodnějších zdrojů, například z čerstvého masa, sóji a nebo řeckého jogurtu.

Pokud potřebujete dodat rychle energii, sáhnete čas od času po energy drinku? I zde platí něco za něco. Energetické nápoje vás nabudí, ale na oplátku vám dodají doslova nálož cukrů, umělých barviv, emulgátorů a konzervačních látek. 

Jediný rozumný způsob, jak mít dostatek energie na běžné činnosti i cvičení, je pravidelně jíst takové jídlo, které vás nejen zasytí, ale dodá vám zdravé tuky, sacharidy, vlákninu, bílkoviny, vitamíny a minerály. Co se týče ideálního dietního nápoje, vsaďte na obyčejnou vodu. A pokud si ji chcete trochu dochutit, vhoďte do ní na kolečka nakrájené citróny.

Příprava alkoholických koktejlů.
Zdroj obrázku: pixabay.com

Víkendové večírky skutečně brání hubnutí

Rádi si po náročném týdnu dopřejete trochu alkoholu a užijete si čas s kamarády? A co nejraději pijete? Pokud to jsou oblíbené mojita, piňa colady a další osvěžující míchané nápoje, Zkuste se vyvarovat sladkých koktejlů. Mají totiž více kalorií než například pivo a vypijete jich mnohem víc. Raději si dopřejte půllitr piva nebo dvě deci vína. A pak přejděte na obyčejnou vodu, abyste své tělo dostatečně hydratovali.

A když už jsme u hřešení, také na vašem stole nesmí večer chybět miska chipsů? A to i přes to, že dobře víte, že brambůrky také patří mezi prázdné kalorie. Ale naštěstí se dají nahradit. Buď čerstvou zeleninou, kterou nakrájíte na kousky, například okurku, mrkev, celer či kedlubnu nebo zeleninovými chipsy. 

Pokud to s hubnutím myslíte vážně, se zařazením zdravých potravin je třeba vyškrtnout ty nezdravé. Pokud se celý týden stravujete vzorně, je škoda pokazit si snažení víkendem plným alkoholu, smažených jídel a brambůrků. Raději tedy volte zdravé varianty, za které vám poděkuje i vaše tělo. Podívejte se i na další největší dietní chyby, které dělají i profesionálové a vyhněte se jim.

Zdroj: activebeat.com

Martina Nosálková

Miluju chvíle ticha uprostřed lesa i cvrkot svých dvou mláďat. Věřím na přirozenost a rovnováhu. Pokud na světě existuje nějaký léčivý zázrak, je to síla přírody a její dary, které se musíme znovu naučit využívat.

Líbil se vám tento článek? Dejte mu 5 hvězdiček. :)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Emailová adresa nebude zveřejněna a nebude uložena do žádné databáze. Vyžadované informace jsou označeny *.

X