Jste chaotičtí a nemáte nastavený žádný systém? Chcete být efektivnější ale nevíte, jak na to? Je načase to změnit! Dejte svému životu řád a vytvořte si systém, který budete dodržovat. Jak takový systém nastolit a které úkony do něj zařadit? Máme pro vás několik tipů!

Před spaním si naplánujte celý den

Než ulehnete večer do postele, vezměte si k ruce kalendář nebo diář a krok po kroku si rozplánujte následující den. Napište si tam klidně všechny drobnosti, které možná nepatří mezi pracovní povinnosti, ale zaberou vám nějaký čas a udělat se musí– prádlo, myčka, roztřídění dětského oblečení nebo telefonát, který už dlouho odkládáte. Když si všechno sepíšete, nebudete do noci myslet na to, co všechno vás druhý den čeká a na co nesmíte zapomenout.

Pokud ráno nestíháte, nachystejte večer si oblečení, ráno tak ušetříte dost času

plánování efektivního dne
pixabay.com

Den začněte rozcvičkou

Jakmile ráno vstanete, dejte si uvařit ranní kávu či čaj a mezitím si trochu zacvičte. Jóga, kardio, dřepy, kliky – jděte cestou nejmenšího odporu. Vyberte si takové cvičení, které máte rádi a kterému se budete po ránu pět až deset minut věnovat. Tím, že si po ránu zacvičíte, zahřejete ztuhlé svaly a probudíte celé tělo.

Nestíháte ráno cvičit? Nastavte si budík o 10 minut dřív, vaše tělo vám určitě poděkuje a za pár dní si na brzké vstávání zvyknete.

Nevynechávejte snídani

Každé ráno si dejte pořádnou snídani. Sladkou, slanou, volba je na vás. Připravte si takové jídlo, které vám poskytne živiny na celé dopoledne. 

Snažíte se shodit přebytečná kila? Vyzkoušejte lahodné snídaně, které vám pomůžou s hubnutím a nastartují váš metabolismus hned po ránu.

Co snídat při hubnutí
pixabay.com

Střídejte práci s odpočinkem

Pracujte v intervalech. Každý jsme jiný a jinak dlouho se dokážeme soustředit. Někomu vyhovuje interval 50:10 (50 minut práce, 10 minut odpočinku) a někdo preferuje 25:5 (25 minut práce, 5 minut odpočinku). 

Možná že vám nevyhovuje ani jeden. To nevadí. Zvolte si pracovní a odpočinkový interval podle sebe. Pomoci vám k tomu můžou i různé mobilní aplikace. 

Noste si svačinu

Pokud vás během dne přepadne hlad nebo chuť na sladké, buďte na to připraveni! Noste si svačinu. Nakrájenou mrkev, balíček oříšků, zeleninový salát, jogurtové mléko – volte zdravé občerstvení. To vás totiž zasytí lépe než kousek čokolády nebo sušenka. 

Pokud nechcete ztrácet během dne čas sháněním zdravého jídla, nachystejte si jídlo do krabičky den předem. Ušetříte tím jak čas, tak peníze protože doma připravené jídlo vás vyjde vždycky levněji. Vyzkoušejte třeba recepty na dietní low carb svačiny, které zaženou malý hlad, jsou vhodné i při nízkosacharidové dietě a zvládnete je připravit během chvilky.

jak ušetřit čas a peníze
pixabay.com

Vymezte si čas na sociální sítě

Pokud si svůj den neumíte představit bez sociálních sítí a musíte kontrolovat co se děje ve světě nového, stanovte si čas, který na nich denně strávíte. Možná se to nezdá, ale pár minut několikrát denně strávených projížděním cizích příspěvků vám může dohromady dát i celou hodinu, A hodina času denně, ta už by se dala využít lépe, nemyslíte? 

Dodržujte výše zmíněné zásady a uvidíte, že budete mnohem klidnější a méně ve stresu. Tím, že si vytvoříte systém a každý den si pečlivě naplánujete, se vám nestane, že něco prošvihnete nebo na něco zapomenete. A pokud ano, nevěšte hlavu. Život není závod v plnění povinností a rozhodně se netrapte, pokud nevyužijete každý den na 100%. Je naprosto v pořádku si dát někdy klid od všech plánů a povinností a čas jen tak prolenošit nebo stavět s dětmi z lega od snídaně až po večeři. 

Jak si najít čas na sebe
pixabay.com

Zdroj: lifehack.org