Zdravé low carb svačiny aneb co svačit při hubnutí dopoledne i odpoledne

Dali jste se na cestu zdravého životního stylu? Dodržujete pět malých porcí za den? Výborně! Jedině pomalá a plynulá snaha o vyvážený jídelníček je cestou k trvalému hubnutí, zdraví a udržení váhy. Pokud vám dochází nápady na dietní svačiny, inspirujte se našimi recepty.

Proč jsou svačiny důležité nejen při hubnutí

Zařazení dopolední a odpolední svačiny do vašeho nabitého dne je rozhodně správným rozhodnutím. Předejdete tak večernímu okupování ledničky a přejídání se před spaním. Navíc doplníte energii během dne a bude se vám lépe soustředit a pracovat. 

Přemýšlíte nad tím, co svačíte? Nebo jen tak vyrazíte k automatu na chodbu, zmáčknete K14 a vypadne vám sladká tyčinka obalená v čokoládě? Není to samozřejmě hřích si jednou za čas dopřát něco sladkého, ale není rozhodně správné nahradit všechny svačinky sladkostmi z automatu. Televizní reklamy, billboardy na ulicích a reklamy na internetu nás lákají koupit si všechny tyto produkty s přesvědčením, že se jedná o zdravou ovesnou tyčinku či ovocný koktejl. Je to ale opravdu zdravé? Stačí otočit produkt a podívat se na zadní stranu na složení: cukr. 

Low carb recepty
pixabay.com

Cukr free, low carb a keto svačiny

Omezení rychlých cukrů je základním předpokladem pro redukci váhy i utužení zdraví. na tomto principu staví mnohé populární a úspěšné low-carb diety, které slaví úspěchy po celém světě.

Nenechte se ale nachytat, cukr je u výrobků schován hned pod několika jmény. Pokud na zadní straně vidíte převažující názvy jako glukóza, fruktóza, laktóza, agávový sirup, glukózo-fruktózový sirup, třtinový cukr… vždy je jedná o nějakou formu cukru. 

Člověk samozřejmě potřebuje k životu určité množství sacharidů. Ty jsou zastoupeny v tolika potravinách, které přes den konzumujeme, že není potřeba doplňovat sacharidy formou čokoládové tyčinky

Co by měl tedy člověk svačit? Nejlepší je nachystat si svačinku doma, než vyrazíte do školy či zaměstnání. Zaměřte se hlavně na ovoce, zeleninu, ořechy, sýry… 

Zdravé low carb svačiny během hubnutí
pixabay.com

Tipy na zdravé svačiny

Malá přesnídávka mezi hlavními jídly nemusí obsahovat všechny potřebné živiny, protože slouží pouze k překonání malého hladu. Pokud si dopřejete velkou porci na svačinu, budete pak v době hlavního jídla příliš plní. Vaším cílem je ovšem sníst spíše více vyváženého oběda či večeře, než se ládovat svačinami.

Nevíte, jaká je správná velikost porcí? Zkuste si několik dní počítat kalorie, pro udržení zdravé hmotnosti stačí sníst jen 2000 kalorií denně.

Smoothie bez mléka a cukru

Rozmixujte spolu banán, pomeranč, jablko a doplňte podle potřeby vodou. Vznikne vám opravdu zdravé smoothie bez přidaného cukru a bez konzervačních látek. Pokud milujete mléčné nebo jogurtové koktejly, můžete si je dopřát třeba na snídani.

Smoothie a hubnutí
pixabay.com

Tvaroh s ovocem

Smíchejte tvaroh s medem, přidejte kousky vašeho oblíbeného ovoce a na závěr posypte vlašskými ořechy. Tato svačinka je také vynikající zdravou alternativou oblíbené řecké zmrzliny.

Kousky sýru se zeleninou

Nakrájejte si váš oblíbený sýr na kostičky a smíchejte s rajčaty či okurkou. Celé to můžete na závěr zakápnout rostlinným olejem. Vhodná je mozzarella, uzené korbáčky i olomoucké tvarůžky, které obsahují minimum sacharidů i tuku.

Co svačit při hubnutí
pixabay.com

Hummus

Jestli patříte mezi milovníky hummusu, můžete si doma připravit vlastní hummus z cizrny, tahini pasty, olivového oleje a česneku. Jedná se opravdu o zdravou svačinku, která vás zasytí na několik hodin. Můžete jej sníst jen tak, nebo si do něj namáčet hranolky ze syrové mrkve, okurku nebo papriky.

Zdroj: webmd.com

Karolína Jelínková

Ráda jsem součástí přírody a sleduji, jak je rozmanitá a co všechno se v ní odehrává. Je to kouzlo. Kouzlo, které bychom měli chránit a pečovat o něj. Stejně tak by měl mít člověk rád sám sebe, protože každý z nás je malou součástí velké přírody.

Líbil se vám tento článek? Dejte mu 5 hvězdiček. :)

Napsat komentář

Emailová adresa nebude zveřejněna a nebude uložena do žádné databáze. Vyžadované informace jsou označeny *.