Proč tloustneme? Která jídla způsobují nadváhu? A je obezita dědičná? Najděte odpovědi na nejčastější otázky ohledně tloustnutí, které vám možná konečně pomohou zhubnout

Obezita způsobená geny

Může za obezitu genetika? Genetické dispozice každého z nás velmi ovlivňují to, jak vypadáme a jak se chováme. Pokud hledáte příčinu svých problémů s váhou, podívejte se na své rodiče a prarodiče. Jsou štíhlí nebo naopak plnějších tvarů? 

Pokud je vaše maminka celý život tak trochu oplácaná, kila navíc vám půjdou dolů jen těžko. Naopak pokud jsou vaši rodiče mnohem štíhlejší než vy, váš vzhled je nejspíš výsledkem špatného životního stylu.

genetika a obezita
pixabay.com

Obezita u dětí je problém rodičů

Často slyšíme varovné výkřiky o nastupující generaci obézních dětí. Děti samy o sobě však nemají dispozice k tloustnutí. 

Děti se učí veškeré návyky od rodičů a je proto snadné jim vštípit zásady zdravého životního stylu. Bohužel je třeba začít u sebe, tedy u rodičů. 

Pokud chcete, aby vaše děti byly zdravé a nečelily šikaně kvůli své tloušťce, musí ve vás vidět ten správný vzor. Omezte sladkosti, pijte čistou vodu a čaje, ve volném čase si hledejte aktivní zábavu- sportujte, choďte na procházky, o víkendech choďte do lesa nebo jezděte na kole. 

Obezita u dětí
pixabay.com

Která jídla způsobují obezitu

Chcete znát seznam potravin, které mohou za vaše tloustnutí? Máme pro vás špatnou zprávu, žádné jídlo na světě nemůže samo o sobě za nadváhu ani obezitu. Strava by měla být pestrá a vyvážená. To znamená, že se v ní může klidně objevit i majonéza, bůček nebo palačinky. Podobné kalorické bomby by však měly mít své místo pouze při svátečních příležitostech a mnohem častěji byste měli konzumovat zeleninu, luštěniny a libové maso. 

Pokud se snažíte zhubnout, omezte příjem zpracovaných potravin, polotovarů a hotovek. Místo toho si nakupte základní potraviny a začněte vařit.

jídla způsobující obezitu
pixabay.com

Rychlý a pomalý metabolismus spalování

Metabolismus spalování tuků má velký podíl na tom, kolik tuků ze stravy dokáže naše tělo přeměnit v energii a jak efektivní je naše cvičení. Přestože rychlost metabolismu každého z nás je trochu jiná, diagnózu pomalého metabolismu má skutečně malé procento lidí. 

Jinými slovy, pokud se stravujete zdravě a pravidelně sportujete, na rychlosti vašeho metabolismu tuků až tak nezáleží. 

Víte, že rychlost vašeho metabolismu můžete ovlivnit například jídlem? Zařaďte do jídelníčku potraviny, které nastartují váš metabolismus.

jak zrychlit metabolismus
pixabay.com

Psychologie tloustnutí a hubnutí

Víte, co to jsou poruchy příjmu potravy? Netýkají se jen extrémního hubnutí. Pokud sáhnete po tabulce čokolády, když je vám mizerně, dáváte si pravidelně zákusek “na nervy” nebo máte večerní pohodu u filmu spojenou s miskou brambůrků, nejspíš je na čase přestat se vymlouvat na pomalý metabolismus.

Snažte se vypozorovat, za jakých okolností konzumujete jídlo navíc. Je naprosto v pořádku dát si po obědě malou sladkou tečku nebo o víkendu ochutnat babiččin poctivý koláč. Naopak řešit stres sladkou tyčinkou nebo zahánět samotu či smutek návštěvou fastfoodu už tak normální není. 

Pokud se potřebujete za něco odměnit, dopřát si něco, co si zasloužíte nebo naopak zahnat chmury, nesahejte po jídle. Úplně stejnou službu vám prokáže nový časopis, horká vana, hrnek oblíbeného čaje nebo 10 minut jógy.

Jíte z nudy? Naučte se jak přestat s přejídáním z nudy a co dělat, když vám to zase ujelo.

jak se odměnit jinak než jídlem
pixabay.com

Zdroj: activebeat.com