Váš imunitní systém má v těle nelehký úkol. Musí být neustále ve střehu a chránit tělo před infekcemi, rozhoduje které buňky do těla patří a které nikoliv. K tomu, aby systém správně fungoval, potřebuje správnou dávku minerálů, vitamínů a enzymů, kterou mu můžeme poskytnout formou ovoce a zeleniny. 

Tipy na ovocné a zeleninové smoothies pro vaši imunitu

Pokud chcete každé ráno začít nápojem, který posílí vaši imunitu, pojďte se podívat na následující typy, jak si vytvořit domácí smoothie plné zdraví: 

Citrusový mix plný vitaminem C

Citrusy jako jsou pomeranče, grepy a citrony doslova překypují obsahem vitamínu C. Tento vitamín má silné antioxidační vlastnosti, které chrání buňky před škodlivými látkami. Nedostatek vitamínu C způsobuje pomalé hojení ran a snížené imunitní reakce. V současné době bohužel neexistují důkazy o tom, že by tento vitamín fungoval jako prevence před onemocněním COVID-19. Denní dávka vitamínu C je 2000 mg. Pomeranč kromě vitamínu C obsahuje i řadu dalších jako je: vitamín A, B-6, folát, zinek a draslík. 

Citrusy a imunita
pixabay.com

Jablka a pomeranče proti infekcím

Rozmixováním jablka, pomeranče a mrkve získáte skvělou kombinaci, která chrání vaše tělo před infekcemi. Mrkev obsahuje vitamín A, který je v této zelenině uložen ve formě beta karotenu.

Smoothie z kořenové zeleniny zažene viry

Proti zánětům v těle použijte šťávu z kořenové zeleniny, touto kombinací vyženete z těla viry i bakterie. Rozmixujte řepu, zázvor, mrkev, jablko a rozlučte se s příznaky nachlazení a chřipky. 

Vyzkoušejte džusy z ovoce a zeleniny
pixabay.com

Rajčatové smoothie prospívá celému organismu

Rajčatový nápoj má mnoho blahodárných účinků. Je lepší si jej vyrobit doma, protože kupované šťávy často obsahují spoustu cukru navíc

Zelená zelenina vám dodá minerály

Kombinace syrového zelí, salátu, rajčat a celeru je trefa do černého. Tento nápoj je plný vitamínů, manganu, hořčíku a draslíku.

Tipy na zeleninové smoothie
pixabay.com

Rozpusťte vitamíny v tucích

Oblíbenou kombinací jsou jahody, kiwi a mléko. Díky mléku je tento nápoj bohatý na bílkoviny a vitamín D. Nezapomínejte, že pro aktivaci vitaminu D je potřeba chodit ven na sluníčko. Mléko můžete vyměnit za jogurt bohatý na probiotika, která mají blahodárný vliv na vaše střeva.

Jahody a mango plné antioxidantů

Mix jahody a manga je skvělou kombinací, která potěší vaše chuťové pohárky. Záleží na vás, zda přidáte vodu nebo mléko. Vitamín E z manga dodává nápoji antioxidační účinky, které mají vliv na posílení imunitního systému zejména u starších osob.

Meloun vyléčí bolavé svaly

Červený meloun je tou správnou volbou při bolestech svalů, které bývají prvními příznaky chřipky. Výborně chutná smícháním s jablky nebo pomeranči a ochucený mátou. 

červené ovoce je plné antioxidantů
pixabay.com

Dýňová semínka vám dodají krásu

Nápoj z dýňových semínek vykazuje spoustu výhod: zdravé vlasy, pokožka, kosti, prostata. Semínka obsahují velké množství zinku. Australští vědci se v dnešní době snaží přijít na to, jakým způsobem se dají léčit respirační potíže při onemocnění COVID-19 za pomoci zinku.

Zelená bomba pro děti

Zelená kombinace: salát, kapusta a zelené jablko podporují imunitní systém a děti zaujme svou sytou zelenou barvou.

Ať už se rozhodnete pro jakoukoliv kombinaci ovoce a zeleniny k přípravě smoothie, učitě neuděláte chybu. Tyto nápoje jsou jedním z nejchutnějších způsobů, jak si udržet zdravé tělo. Pokud jste milovníkem superpotravin, můžete do svého nápoje navíc přidat chia semínka nebo pšeničné klíčky. 

Smoothie je skvělý zprůsob jak do dětí dostat zeleninu
pixabay.com

Zdroj: healthline.com