Chcete zhubnout? Vyrážíte na kondiční procházky? Chcete urychlit a zefektivnit spalování tuků? Vyzkoušejte chození se závažím. Závaží na nohách nebo činky v ruce podporuje rychlejší spalování kalorií a snadnější hubnutí. Jaká jsou ale rizika tohoto cvičení?

Proč zkusit chození se závažím

Hledáte cvičení, které vás bude bavit a můžete jej provozovat kdekoliv a kdykoliv? Chůze je ten nejpřirozenější pohyb, který si můžete přát. Zvládnou jej provozovat jak mladí, tak staří a tempo, tedy náročnost, si může zvolit každý sám. 

Pokud zvolíte rychlé tempo, z chození se stane kardio cvičení a rázem jste v tepové frekvenci vhodné pro spalování tuků. Svižná chůze je skvělým pohybem pro hubnutí a v mnoha ohledech je lepší, než běh.

Pokud chcete z obyčejné procházky dostat maximum, připevněte si na nohy speciální závaží. Díky nim bude vaše tělo nuceno nosit ještě o pár kilogramů více a vaše cvičení bude intenzivnější.

Je ale třeba správně zvolit hmotnost závaží. Fyzioterapeuti doporučují nepřekračovat váhu 2,5 kg na jednu závaží, vyšší hmotnost by mohla poškozovat klouby.

hubnutí s činkami
pixabay.com

Výhody chůze se závažím

Jednou z největších výhod je beze sporu fakt, že při chůzi se závažím spálíte více kalorií než při běžném chození. Je to logické- vaše tělo musí vynaložit na stejný pohyb více energie a i tam obyčejný pohyb jako je chůze se tak stává obtížnějším.

Díky chůzi se závažím nebo činkami ušetříte čas strávený cvičením. Díky vyšší energetické náročnosti spálíte stejný počet kalorií rychleji, takže můžete cvičit kratší dobu.

Dalším benefitem je efektivnější budování svalové hmoty. Pokud pravidelně chodíte se závažím, vaše svaly musí více pracovat. Je však třeba správně zvolit místo, kam si závaží připevníte. Například nošení činek v dlaních vám pomůže vybudovat pevné paže, zatímco závaží kolem kotníku vám vyrýsuje svaly na nohách.

Chcete podpořit tvorbu svalů tou správnou výživou? Zařaďte do jídelníčku více bílkovin! Vyzkoušejte třeba snadné recepty na snídaně, obědy a večeře se zvýšeným obsahem proteinů.

jak zhubnout chozením
pixabay.com

Rizika chození se závažím

Láká vás chůze s činkami nebo závažím? Nejprve zvažte možná rizika a v případě pochybností se poraďte s lékařem. 

Pokud máte sklony k osteoporóze nebo jiným nemocem kloubů, chození se závažím pro vás nebude to pravé. Nošení závaží totiž může napomáhat poškození kloubních chrupavek a pokud k tomuto onemocnění přirozeně tíhnete, mohl by se váš stav zhoršovat rychleji, než byste chtěli.

Dalším negativem je zvýšené riziko únavové (stresové) zlomeniny. To se týká zejména těch, kteří chtějí zhubnout rychle a špatně odhadnou vhodnou hmotnost svého závaží. jakmile se rozhodnete vyzkoušet chůzi se závažím, začněte velmi pozvolna a pro začátek zvolte nízkou váhu břemena. Úplně postačí, když v každé ruce budete mít půllitrovou lahev s vodou. Tu navíc můžete během tréninku postupně upíjet.

Mějte na paměti, že zvýšená zátěž se netýká jen kloubů, ale celého organismu. Radujete se ze spálených kalorií? Ty má na svědomí vaše srdce, které musí rychleji pracovat nebo plíce, které rychleji okysličují vaše tělo. Cvičení se závažím proto není vhodné pro kardiaky a osoby s plicním onemocněním.

rizika chození s činkami
pixabay.com

Zdroj: activebeat.com