Za mozkovou mlhu si můžete sami, jiní viníci nejsou

Pojem, který je zmiňován čím dál častěji. Mozková mlha je nepříjemná komplikace negativně ovlivňující váš běžný život. Trvalo několik týdnů, aby se u vás nadobro zabydlela. A přinejmenším stejný čas budete muset investovat, abyste se jí zbavili.

Jeden člověk, dva světy

Mozková mlha je synonymem poruchy koncentrace, permanentního vyčerpání a pocitů zmatenosti. To, co pro vás před rokem bylo snadné a přirozené, je dnes po fyzické i psychické stránce jen těžko překonatelný problém. Máte dojem, že tělo jede na plný plyn a mozek nestíhá. Právě to způsobuje rozostření reality a především duševní neobratnost během dne. Řešení si žádá čas, ale postup je vcelku jednoduchý. Jedinou podmínku představuje důslednost ze strany pacienta.

Spánek je klíčem k úspěchu

Dlouhodobý nedostatek spánku tělu neprospívá. Pokud se budete čtyři týdny v kuse ochuzovat o hodinu spánku a odpočívat jen sedm hodin za noc, vliv na tělo bude stejný jako deset let kouření. Ani druhý extrém ale tělu nepomáhá. Více než deset hodin denně vyvolává zmatení a nevyvážené fungování hormonů. A to je – jak známo – živnou půdu pro mnohé chronické komplikace. Buďte na sebe přísní a ohraničte si osm hodin spánku. Dbejte na to, aby byl maximálně kvalitní – bez světel a rušivých prvků. Musíte projít všemi fázemi a nechat zregenerovat celé tělo, od mozku po svaly. Pocítíte psychickou pohodu, více energie a jen minimální únavu, budete odolnější vůči stresu, zlepší se vám fyzická kondice a schopnost soustředění, nálada a sexuální apetit.

Zdroj obrázku: Pixabay

Jídlo s rozumem

Vliv jídla se dlouhodobě podceňuje, hrst tabletek je totiž pohodlnější než dodržování zdravého jídelníčku. S mozkovou mlhou ale přístup ke stravování úzce souvisí. Říká se, že střevo je „druhý mozek“ a nekvalitní potraviny plné cukru a rafinovaných olejů způsobují obávanou mlhu. Tu si sice primárně spojujete se stresem, únavou, vyčerpáním nebo špatnou náladou, ale velkou měrou se na ní podílí právě nedostatečný příjem bílkovin a vody. Přidejte ryby, fazole nebo listovou zeleninu a vysoké dávky čisté vody bez bublin a příchutí. Velice brzy sami rozpoznáte, kdy jste jen plní a kdy kvalitně a trvale najedení. Rozdíl nevnímá jen vaše trávení, ale především mozek, který na poctivou péči reaguje stabilní bdělostí a lepšími výkony v práci i doma.

Den na pohodu

Může to znít mentorsky, ale plán vám pomůže předejít přetížení a vyčerpání. Rozplánujte si den do půlhodinových bloků a řiďte se jím. Nezapomeňte na pravidelné pauzy, pohyb, čas s dětmi nebo s partnerem, pochůzky, práci, jídlo a pitný režim, na prevenci a chvilku pro sebe. Nesmíte tlačit na pilu a snažit se překonat psychické a fyzické nepohodlí silou. Týden to vydržíte, ale postupně začne tělo volat o pomoc. Bohužel budete v takovém zápřahu a časovém presu, že nebudete vnímat. A z malicherného problému, který by vyřešila brzká večerka nebo prodloužený víkend na chalupě, může být chronický problém a paralyzující mozková mlha.

lifehack.org

Marcela Svobodová

Líbil se vám tento článek? Dejte mu 5 hvězdiček. :)

Napsat komentář

Emailová adresa nebude zveřejněna a nebude uložena do žádné databáze. Vyžadované informace jsou označeny *.