Každý den si říkáte to stejné – od zítra začnu cvičit! Zítra už opravdu musím, ale až bude větší klid v práci, až děti usnou, až uklidím kuchyň, až pověsím prádlo atd. Výmluv by vystačilo na několik samostatných článků. Ale dny ubíhají a ručička na váze se nebezpečně pohybuje směrem nahoru. 

Jak hubnout, když nemáte čas na cvičení

„Potřebuji cvičit alespoň 30 minut denně, abych dosáhla nějakých výsledků.“ Většina z nás má daný časový údaj, o kterém si myslí, že by se měl ve cvičení dodržet. Pro někoho je to 20 minut, pro jiného třeba 30 minut. 

Na začátku cvičení se 30 minut denně zdá jako poměrně krátká doba, ale 30 minut denně po dobu 5 let je přece velmi dlouhá doba na to, aby se váš mozek s touto informací mohl vyrovnat a zahájil tak aktivní cvičení. 

Jak začít se cvičením
pixabay.com

Doporučuje se začít na příjemných 5 minutách denně. Nejprve se tedy soustřeďte na budování návyku cvičení a poté, když už každý den cvičíte, jste připraveni rozšířit své časové intervaly na přijatelnou hranici.

Nebaví mě cvičit

Pokud se k cvičení musíte nutit, je až 90% šance, že u toho nezůstanete. Čím více se budete snažit tlačit do něčeho, do čeho se vám nechce, tím více budete cvičení nenávidět a nikdy s ním pořádně nezačnete. Místo toho změňte přístup ke cvičení. Nezačínejte tím, co byste měli dělat, ale začněte tím, u čeho se cítíte spokojeně.

Pokud vám cvičení připadá nudné, přejděte na jiný druh cviků, změňte hudbu, kupte si nový sportovní outfit, vezměte s sebou do posilovny kamarádku, odměňte se po cvičení dobrou kávou nebo změňte čas délky cvičení. 

Jak najít motivaci ke cvičení
pixabay.com

Jak najít motivaci ke cvičení

Motivace není jenom o dodržování cvičení. Pokud máte pocit, že chcete více cvičit, je u vás motivace ke cvičení přítomna. Jestliže necvičíte, není to o tom, že nemáte motivaci, je to o tom, že vás něco zastavilo. Najděte důvod, který vám brání překonat překážku začít cvičit a nalezená motivace vás opět nastartuje k akci. 

Nikdy nebudete plně připraveni tak, abyste začali cvičit. Je výmluva „nemám čas“ opravdu ta správná? Je zanedbávání těla a svého ducha již několik týdnů tou správnou strategií? Jak dlouho budete ještě čekat, než si řeknete, že již máte všechny podmínky k tomu začít cvičit.

sport který baví
pixabay.com

Nepotřebuji cvičení. Chci jen zhubnout.

Mnoho lidí se stará jen o svoji váhu, o nic jiného a to je chyba! Díky cvičení budeme mít:

  • delší život
  • lepší náladu
  • kvalitnější spánek
  • více energie
  • kvalitnější sexuální život
  • zdravější tělo.

Neodkládejte cvičení na další den ani začátek roku. Začněte hned. Na začátku je to vždy těžké, ale pokud můžete vystoupit ze své komfortní zóny a začít s nějakým jednoduchým cvičením, opravdu to není tak těžké, jak si myslíte! Odhoďte nesmyslné výmluvy, viz. výše a začněte. I 5 minut každý den dělá divy. A 5 minut denního cvičení za 5 let už je pořádně dobrý výkon, že?

cvičení po delší pauze
pixabay.com

Jak začít znovu cvičit, když jste přestali

Pokud máte za sebou jeden či více sportovních nezdarů, nezoufejte. Nezapomínejte na to, že vaše minulost nemusí definovat vaší budoucnost! Vyhledejte alternativy. Nemáte rádi cvičení za přítomnosti ostatních? Vyběhněte si do přírody, kde nikoho nemusíte potkat. Nejde vám šplh, běh, skok do dálky? Místo šplhu běžte po schodech nahoru, místo běhu může být chůze a místo skoku si skočte šipku do bazénu. Alternativy jsou jenom vítány.

Zdroj: lifehack.org