Tipy, jak omezit spotřebu alkoholu a ušetřit peníze i zdraví

Milujete ovocná piva, sladké koktejly a vychlazené pivo během cyklo výletu? Míváte občas pocit, že celé léto je vlastně jedna nekonečná příležitost se napít? Chcete pití omezit, ale nevíte jak? Poradíme vám!

Co znamená jednotka alkoholu

Udává se, že pokud pravidelně pijete více než 14 jednotek alkoholu týdně, měli byste se nad svou spotřebou zamyslet. 14 jednotek odpovídá 6 půllitrům piva s průměrnou silou nebo 10 malým skleničkám vína s nízkou silou.

Vyzkoušejte tyto jednoduché tipy, které vám pomohou snížit konzumaci alkoholu:

  • Před pitím alkoholu si udělejte plán. Důležité je si stanovit limit, kolik toho budete pít.
  • Stanovte si budget. Vytvořte si obnos peněz, které utratíte za alkohol. Pokud pijete např. na oslavě a za pití neplatíte, držte se plánovaného množství.
  • Dejte vědět svým přátelům/ rodině, že chcete pít méně.
  • Každý den si hlídejte množství a postupně ho snižujte. Můžete si vychutnat každý den drink, ale v menším objemu.
  • Dejte si nápoj o menším procentu alkoholu. Vyměňte silné piva za slabší.
  • Pijte během konzumace alkoholu vodu. Sřídejte alkohol s vodou (větší množství vody, než alkoholu). Zamezíte ráno bolesti hlavy nebo kocovině. Před konzumací alkoholu se najezte (nepijte na prázdný žaludek!)
  • Dávejte si pauzu. Alkohol nekonzumujte denně, ale dávejte si pauzu během týdne nebo víkendu. Pauzu si dejte i během konzumace (např.: na party) a pijte jen vodu nebo jiný nápoj bez alkoholu.
Několik sklenic s pivem v řadě.
Zdroj obrázku: pixabay.com

Proč pít méně

První a největší výhodou je to, že se budete ráno cítit lépe a i celý den. Můžete si celý den užít venku, namísto toho, abyste celý den proleželi v posteli s kocovinou. Budete mít i během dne více energie. Vaše kůže bude vypadat zdravější. Budete si moci lépe hlídat váhu, protože konzumací alkoholu se tloustne.

Pitím alkoholu a následnou kocovinou může vzniknout úzkost, která pramení v depresi. Pokud trpíte těmito duševními stavy – můžou se vám kvůli alkoholu zhoršit. Budete pociťovat větší smutek.

Konzumace alkoholu může negativně ovlivnit spánek. Alkohol narušuje spánkové vzorce a zabraňuje hlubokému spánku. Omezení alkoholu vám může pomoci v lepším probouzení bez únavy.

Alkohol ovlivňuje i naše chování. Můžete se chovat i více agresivně nebo iracionálně. Dlouhodobé pití alkoholu může vést až ke ztrátě paměti.

Nadměrná konzumace alkoholu může vést ke zvětšení vašeho srdce. Jedná se o vážný stav, který nelze zvrátit, ale přerušení pití může zastavit jeho zhoršení.

Posledním negativním projevel alkoholismu je také oslabená imunita. Pravidelné pití může ovlivnit schopnost vašeho těla bojovat s infekcemi. Silně závislí lidé mají tendenci bojovat s více infekčními chorobami.

Zdroj: nhs.uk

Martina Nosálková

Miluju chvíle ticha uprostřed lesa i cvrkot svých dvou mláďat. Věřím na přirozenost a rovnováhu. Pokud na světě existuje nějaký léčivý zázrak, je to síla přírody a její dary, které se musíme znovu naučit využívat.

Líbil se vám tento článek? Dejte mu 5 hvězdiček. :)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Emailová adresa nebude zveřejněna a nebude uložena do žádné databáze. Vyžadované informace jsou označeny *.

X