Každý známe situaci po Vánocích, kdy se nevejdeme do oblíbeného oblečení a váha výstražně ukazuje vysoké číslo. Na řadě je dát si předsevzetí – budu cvičit! Ale jak se k tomu donutit? Můžete vyzkoušet jednoduché cvičební lekce na internetu, ale kde vzít na sportování doma čas? A sám v obývacím pokoji? A každý den? Pojďme se společně zaměřit na to, jak se konečně k tomu cvičení „dokopat“!

Vypněte televizi

Tento přístroj nám denně zabere tolik času, že nám nezbývá už energie a ani chuť na něco jiného (průměrný člověk sleduje televizi až 34 hodin týdně). Jejím vypnutím můžete začít šetřit čas na cvičení. 

Dobrým kompromisem je ujasnění si, co a proč chceme v televizi sledovat. Najednou můžete dojít ke zjištění, že vám během týdne stačí sledovat pouze 2-3 oblíbené pořady. Odebrání televize ze svého života je velkým krokem, který vám dodá dostatek prostoru pro každodenní cvičení.

jak omezit čas sledování televize
pixabay.com

Omezte svůj čas online

Pokud se nedíváte na televizi, ubírá váš čas online prostředí (notebook, počítač, telefon, tablet apod.). Jste zvyklí každý den kontrolovat maily, sledovat dění na Facebooku a sdělovat si zážitky s přáteli pomocí Messengeru. Průměrný člověk online stráví až 32 hodin měsíčně. To je více jak 60 minut denně na sítích, které nás svazují a nedávají nám dostatečný prostor na cvičení. 

Navíc naše tělo je při sledování online dění pouze v jedné poloze – leh, sed apod. Tyto polohy nejsou fyziologicky správné a našemu tělu spíše škodí. Stejně tak, jako problémy s prsty, které stále ťukají na klávesnici a očima, které zatěžujeme sledováním mnoha pixelů. I zde si dopředu vymezte, kolikrát denně musíte sledovat mail a počet hodin na online doménách zkraťte na minimum.

Jak omezit sledování telefonu
pixabay.com

Požádejte o pomoc

Určitě i bez všech online a televizních závislostí toho máte mnoho na starosti. Každý z nás uklízí, umývá nádobí, pere prádlo, věnuje se dětem a má plno společenských povinností, které jsou neodkladné a každý den nám zaberou mnoho času. 

Pokud vám už nezbývá na nic čas, ani na to cvičení, nebojte se požádat o pomoc. Možná vám ušetří čas hlídání dětí a vy si mezitím můžete zajít ven zaběhat. Požádejte o pomoc své okolí – partnera, rodinu, přátele apod. Nebojte se vaše finance použít pro ušetření času – najměte si uklízečku nebo občasnou chůvu a s čistým svědomím si vyjeďte na kolo, zahrajte si tenis, vyběhněte si do parku. I těmito maličkostmi se váš ušetřený čas bude plně soustředit na cvičení.

Jednoduché cvičení na doma
pixabay.com

Zařaďte cvičení do denního programu

Za jeden den toho musíte zvládnout opravdu moc. Lepší hospodaření s časem vám dá ale denní časový harmonogram. Zařaďte do něj i cvičení. Půl hodiny po každé snídani, obědu a večeři si naplánujte alespoň 10 minut času na cvičení (dřepy, kliky, sklapovačky apod.). Neuvěříte, jaká nastane tělesná změna! Budete se cítit svěží a cvičení vám pomůže k lepšímu trávení.

Nemusíte každý den hledat hodinu na sportování, již deset minut cvičení denně vám pomůže k vysněné postavě.

Zdroj: lifehack.org