Dodržování bezpečnosti práce je v zájmu samotných pracovníků, ale i jejich zaměstnavatelů. Doba pracovní neschopnosti se promítá do produktivity práce a hospodářských výsledků celé firmy. Proto je plán bozp jedním z prvořadých úkolů každé firmy. Nejvíce ztěžuje plnění plánu bozp nešvar, kterému se říká provozní slepota. Jejím důsledkem je, že pracovníci přestanou vnímat rizika v provozu, ve kterém se pohybují denně. Práci vykonávají rutině a při pohybu po pracovišti sice vidí výstražné tabulky, ale prostě je již nevnímají.

Jak zamezit provozní slepotě?

Existují mnohem účinnější a hlavně modernější způsoby, jak pracovníka upozornit na nebezpečí. Nabízí je společnost Visap s.r.o., která přichází s převratným bezpečnostním systémem, jehož principem je světelná signalizace. Je mnohem účinnější než vizuální nebo zvuková signalizace, kterou pracovníci buď v důsledku provozní slepoty nevnímají, nebo ji v hlučném pracovním prostředí neslyší.

Optická signalizace spočívá v promítání výstražných nápisů či značek na podlahu přímo před pracovníka či jinou osobu, která výrobním provozem zrovna prochází. Například je na podlahu těsně před pracovníka promítnuta velká barevná značka „STOP“, kterou nelze přehlédnout.

Jak probíhá spolupráce s firmou Visap

Mladá společnost Visap se snaží nejen o snížení rizik pracovních úrazů na pracovištích, ale pomáhá výrobním podnikům i ze širšího hlediska. Zaměřuje se na zvyšování efektivity výrobního cyklu a zlepšování pracovního prostředí. Nejprve si na základě pozvání firmy domluví nezávaznou schůzku, jejímž cílem je seznámení se s výrobním provozem a pracovním prostředím. Poté vypracuje návrh projektu, který s danou firmou zkonzultuje. Na základě připomínek a námětů se pak v těsné spolupráci s vedením firmy projekt či konkrétně optická signalizace realizuje.

Další produkty Visapu

Vedle světelné signalizace a dalších opatření vedoucích k zefektivnění výrobního cyklu a odstranění rizik vzniku pracovních úrazů, nabízí Visap reklamu v podobě projekce loga. Tuto účinnou a atraktivní reklamu, upoutávku či jiný motiv mohou firmy využít při své propagaci v kinech, klubech, při konání jiných kulturních a sportovních akcích.