Podzimní únava: vyzrajte na ni přírodním způsobem a získejte více energie

Podzim je nejbarevnější část roku, ale nese s sebou známky blížící se zimy. Pochmurné počasí, chladné noci a dřívější stmívání přímo nahrávají špatné náladě. Vyslyšte své tělo, vyzkoušejte jednoduché tipy pro lepší den a nenechte se zaskočit podzimní depresí.

Vytvořte si příjemné prostředí

Návrat do každodenního shonu po prosluněném létě bývá těžký. Je třeba se proti špatné náladě pořádně vyzbrojit. Vytvořte si doma i v práci příjemnou atmosféru, která vás i ostatní dobře naladí. Zapalte si vonnou svíčku, na stůl dejte čerstvé květiny, upečte si něco dobrého. Dánové tomu říkají “hygge” a nejen díky jejich umění užívat si každý den se pravidelně řadí mezi nejšťastnější národy na světě.

Udělejte si to doma hezké
pixabay.com

Doplňte vitamíny

Podzim je čas rýmiček a nachlazení a náhlé chladnější počasí nahrává všem respiračním chorobám. Podpořte imunitu svého těla včas správnou výživou. Zapomeňte na umělé potravinové doplňky a dopřejte si pořádnou porci vitamínů z přírody- dejte si kysané zelí, fermentovanou zeleninu (kimči), jogurty a probiotické nápoje. Tím podpoříte vaši střevní mikroflóru, která je zodpovědná za celkovou obranyschopnost organismu

Jedním z vynikajících zdrojů vitaminu C je šípkový čaj- právě teď je ideální doba k jejich sběru, tak vzhůru na procházku do přírody.

Šípkový čaj je výborným zdrojem vitaminu C
pixabay.com

Naslouchejte svému tělu

Váš organismus moc dobře ví, že brzy přijde zima a pravděpodobně si bude chtít udělat menší zásobu tuku. Netrapte se tím, že najednou nemáte chuť na lehký zeleninový salát, ale radši si uvařte poctivou polévku. Teplá strava je v chladnějším období ideální na zahřátí a správné fungování vašeho organismu. Vsaďte na sezónní plodiny, jakou jsou jablka, hrušky, dýně nebo ořechy, které vám dodají zdravou porci rostlinných tuků.

Na podzim jezte sezónní potraviny ze zahrady
pixabay.com

Dopřejte si zasloužený relax

Po hektickém létě plném výletů, setkávání s přáteli a jiných zážitků si naše tělo zaslouží trochu odpočinku. Podzimní večery přímo vybízejí k relaxaci, tak neváhejte poslechnout své tělo a dopřejte mu trochu péče. Zajděte si na masáž, naložte se do voňavé koupele nebo si zalezte do postele s oblíbenou knížkou.

Pokud celý den sedíte v práci, dopřejte si aktivní odpočinek. Vyrazte na projížďku na kole nebo svižnou procházku do přírody, kde načerpáte energii a pokocháte se pohledy na podzimní krajinu.

Dopřejte svému tělu zasloužený relax
pixabay.com

Vsaďte na barvy

Všechny věci, které každý den vidíme kolem sebe, na nás podvědomě působí. Nenechte se odradit zataženou oblohou, šedými chodníky cestou do práce ani tím, že se večer brzy stmívá. Pusťte do svého života barvy! Postavte si na pracovní stůl vázu se žlutými tulipány nebo barevný rámeček s fotografií z letní dovolené s rodinou. Do svého šatníku si pořiďte kousky v podzimních barvách, jako je tmavě žlutá, vínově červená nebo skořicová. 

Podzimní barvy vám zaručí dobrou náladu
pixabay.com

Martina Nosálková

Miluju chvíle ticha uprostřed lesa i cvrkot svých dvou mláďat. Věřím na přirozenost a rovnováhu. Pokud na světě existuje nějaký léčivý zázrak, je to síla přírody a její dary, které se musíme znovu naučit využívat.

Líbil se vám tento článek? Dejte mu 5 hvězdiček. :)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Emailová adresa nebude zveřejněna a nebude uložena do žádné databáze. Vyžadované informace jsou označeny *.

X