Správná výživa je stejně důležitá, jako pohybová aktivita. Pokud chcete tvarovat postavu a nabrat svalovou hmotu, zapomeňte na hladovění. Zařaďte do jídelníčku osvědčené potraviny, které vám pomůžu k vysněné postavě a upevní zdraví.

Najezte se do 45 minut od cvičení

Jakákoliv fyzická aktivita znamená zvýšený výdej energie. Pokud se snažíte zhubnout, je to v pořádku a výdej větší než příjem je přesně to, co potřebujete. Nezapomeňte, že i vaše tělo ale potřebuje po cvičení doplnit energii pro své další fungování.

Ideální je dopřát si malou svačinku do 45 minut po cvičení, v krajním případě se najezte do dvou hodin. Správně sestavené jídlo urychlí regeneraci svalů a dodá živiny celému organismu.

Vhodná svačina po cvičení
pixabay.com

Po cvičení doplňte tekutiny

Během sportování tělo vylučuje velké množství vody zejména pocením. Spolu s vodou odchází z organismu i nečistoty a toxické látky. Doplňování tekutin před cvičením i po něm pomůže vyrovnat ztrátu vody během sportu a podpoří přirozenou látkovou výměnu. Pijte čistou vodu, ale nezapomeňte dodat také ionty, které jste během cvičení vyloučili. 

Ideálním nápojem po tréninku je tak nejen čistá voda, ale také nealko pivo, které je přirozeným iontovým nápojem.

Pokud sportujete dlouho a intenzivně, můžete sáhnout také po speciálním iontovém nápoji pro sportovce. Ale pozor, jejich nadměrná spotřeba a nesprávně zvolený typ může uškodit vašemu srdci i ledvinám, proto si ionťák dejte jen pokud za sebou máte více než hodinu intenzivní pohybové aktivity.

Vhodné jídlo po sportu
pixabay.com

Sáhněte po rychlém zdroji sacharidů

Po skončení tréninku potřebujete zejména rychle doplnit energii. Dopřejte si rychlý cukr, ale ve zdravé formě. Vhodným zdrojem může být například sklenice ochuceného mléka, batáty, čerstvé ovoce, rýžové chlebíčky, těstoviny nebo ovesná kaše. 

Proteiny nejsou jen pro svalovce

Bílkoviny jsou základní stavební hmotou svalů a proto byste na ně neměli zapomínat, zejména když se cvičením snažíte zhubnout, tvarovat postavu a nabrat svalovou hmotu. Můžete si vybrat z rostlinných i živočišných proteinů jak ve slané, tak sladké variantě.

Nejlepší zdroj proteinů po tréninku je pořádné vyvážené jídlo, ale pokud spěcháte nebo nemáte velký hlad, můžete sáhnou po některém ze speciálních výrobků, jako jsou proteinové tyčinky či nápoje v prášku.

Přírodní bílkoviny naleznete zejména v mase, rybách, vejcích, mléčných výrobcích, luštěninách a tofu. Ideální jídlo na doplnění energie po cvičení je například přírodní plátek krůtího masa s dušenou zeleninou, řecký jogurt s čerstvým ovocem nebo cizrnový hummus s kousky pita chleba.

Cvičení a jídlo
pixabay.com

Tělo potřebuje tuky

Přestože se snažíte přebytečného tuku zbavit, ty správné vaše tělo potřebuje stále. Vybírejte si ale zdravé tuky a zařaďte je do svého potréninkového menu. Vhodným zdrojem jsou mořské ryby, veškeré ořechy a semínka, avokádo nebo třeba arašídové máslo. 

Zdroj: healthline.com