Jahody, borůvky, maliny, ostružiny, rybíz, tyto bobule jsou pro naše zdraví velkým přínosem.

  • Jahody obsahují celou řadu vitamínů a minerálů, mají nízký obsah kalorií a cukru a velký obsah vlákniny. Je to druh ovoce, který je bohatý na antioxidanty a polyfenoly. Podporují činnost srdce, pomáhají pečovat o naši kůži a bojují proti stárnutí. Flavonoidy v jahodách obsažené patří mezi vynikající antioxidanty.
  • Borůvky nabízejí, kromě vitamínů a minerálů, antioxidační fytourienty, zejména antocyanin, který patří do skupiny flavonoidů. Tato látka má silné antioxidační a protizánětlivé účinky, chrání buňky a tkáně před poškozením, jež způsobují volné radikály, společně se železem a vitamínem C má pozitivní vliv na oční sítnici, podporuje uvolňování svalů a dokonce zpomaluje či obrací průběh některých degenerativních procesů.
  • Maliny obsahují velké množství vitamínu C a B, který tělo ocení v průběhu stresových situací. Nachází se zde však také celá řada cenných minerálů mezi něž patří fosfor či železo. Silným antioxidantem je kyselina ellagová, která se také v malinách nachází. Maliny jsou také dokonalým zdrojem vápníku a zinku.
  • Ostružiny jsou skvělým zdrojem vitamínu C, B (především pak inositol, která má vliv na plodnost), bioflavonoidů (slouží jako prevence proti rakovině a pomáhají zpomalovat procesy stárnutí), tříslovin, vlákniny, kyseliny listové, pektinů a minerálů.
  • Rybíz výrazným způsobem posílá naši imunitu i cévy. Obsahuje velké množství vitamínu C, především ten černý, karoteny a antioxidanty.

1. Boj s nemocemi

Lesní plody jsou bohatým zdrojem antioxidantů, které nás ochrání před srdečními chorobami, rakovinou a problémy se zrakem. Borůvky,, ve srovnání s dalšími lesními plody, obsahují nejvyšší množství antioxidantů.

2. Příjem vitamínů

Šálek jahod je dostatečný pro zajištění doporučeného denního množství vitamínu C. Studie ukázaly, že lidé, kteří pravidelně konzumují jahody, mají také více vitamínu B v krvi.

3. Snížené riziko vzniku rakoviny

Americká studie ukázala, že pterostilbene, většinou obsažený v borůvkách, může pomoci v boji proti rakovině tlustého střeva. Jeho kvalita se nezničí ani během procesu vaření, takže marmelády, koláče a další produkty mohou skutečně zlepšit vaše zdraví.

4. Vláknina

Polovina šálku borůvek obsahuje téměř 2 g vlákniny – skoro stejně jako plátek celozrnného chleba. Maliny, ostružiny a jahody jsou také bohaté na vlákninu, která snižuje hladinu cholesterolu.

5. Vysoký obsah draslíku

Černé, červené a bílé bobule jsou skvělým zdrojem draslíku, který snižuje krevní tlak.