Na světě je jen 10 společností, které ovládají většinu zboží na celém světě. Coca-Cola Company, Kraft Foods, P&G, Kellogg’s, Nestlé, Johnson & Johnson, Mars, Inc., PepsiCo, Unilever, General Mills, Inc. Jsou vám tyto společnosti povědomé?

Většina lidí žije v iluzi, že existuje pestrý trh, ve kterém si mohou vybírat z celé škály značek. Skutečnost je taková, že většina produktů na světě pochází od 10 výše uvedených společností. Tyto společnosti vsází na dokonalý branding a strategii, která v nás vyvolá iluzi volby. Brilantně promyšlená strategie brandingu má schopnost přesvědčovat, ale i odrazovat. Informace o těchto značkách zná většina z nás z médií, které jsou rovněž vlastněny nebo značně ovládány zmíněnými společnostmi. Oxfam vytvořil infografiku, která demonstruje, jak jsou jednotlivé značky propojené.

Zdroj: OXFAM, Leakshare

Sdílejte svým přátelům:

Kristýna Brázdová

Kristýna Brázdová

Psaní je pro mě velkým koníčkem a vášní v jednom. Zdraví a příroda jsou moje nejoblíbenější témata, a proto i často přispívám na tento magazín. Mimo počítač ráda vařím, a tak možná ode mě uvidíte i tipy na něco dobrého na zub. :)