Lidé trpící těžkými depresemi zanedbávají potřeby svého těla právě v době, kdy by nejvíce potřebovali vyváženou a plnohodnotnou stravu. Deprese často člověka zcela zbavuje chuti k jídlu, nebo ho naopak nutí k přejídání a ke konzumaci sladkostí obsahujících sacharidy.

Co tedy jíst

Na depresi je dobré jíst hodně celozrnných obilnin, čočky a jiných druhů luštěnin. Dále čerstvé ovoce a zeleninu, libové maso, drůbež, vnitřnosti, ryby mlže a korýše.

Co omezit

Rozhodně alkohol, ale také kofein v čaji, kávě nebo nápoje s kolou

Kdo používá antidepresiva, měl by se vyhýbat:

konzervovanému masu a masným polotovarům, telecím a kuřecím játrům, pivu, červenému vínu a likérům, ale také tavenému a zralému sýru.

Jaká strava je vhodná

Lidé v depresi by měli konzumovat stravu bohatou na vitamíny řady B, vitamín C a minerální látky (vápník, železo, měď, hořčík a draslík). Tyto minerály lze pro tělo čerpat z celozrnných obilnin a luštěnin, z libového masa, vnitřností, tučných ryb, mlžů, korýšů a vajec. K zabezpečení dostatečného množství vitamínu C poslouží velké množství čerstvého ovoce a zeleniny, jako je například chřest, brokolice, zelí, meloun, pomeranče a bobulovité plody. Tmavozelená listová zelenina zvyšuje hladiny vápníku, hořčíku a železa, sušené ovoce doplňuje draslík a železo, mléčné výrobky (nejlépe s nízkým obsahem tuku) zvyšují zásoby vápníku.

Co depresi prohlubuje

Určitě nadbytek kofeinu, což znamená více než čtyři šálky kávy nebo šest šálků čaje denně. Kofein navíc způsobuje nespavost, která je jedním z příznaků deprese. Pití kávy nebo čaje před spaním je tedy třeba se vyhnout, stejně jako alkoholu.

U náchylným lidí mohou depresi vyvolat i některé potraviny. Máte-li podezření, že určité jídlo u vás způsobuje nepříjemné změny nálady, raději se jim vyhněte do té doby, než se váš stav nezlepší.