Každoročně přibývá velké množství lidí trpících Alzheimerovou chorobou. Přestože neexistují žádné způsoby, kterými můžeme zabránit vzniku demence, můžeme podniknout určité kroky, které sníží riziko jejího vzniku. Patří mezi ně pravidelný pohyb a vhodná životospráva a strava. Podívejte se na některé potraviny, které podpoří činnost mozku a můžou zlepšit paměť.

Špenát

Patří do skupiny zelené listové zeleniny. Obdobné účinky nabízí také římský salát nebo mangold. Špenát můžete zařadit do jídelníčku na celou řadu způsobů. Lze jej využít jakou součást zeleninových salátů nebo jej orestovat jako přílohu v olivovém oleji a česneku.

Rajčata

Obsahují lykopen, což je velmi účinný antioxidant. Bylo zjištěno, že lidé, kteří konzumují větší množství rajčat, mají snížené riziko výskytu Alzheimerovy choroby. Rajčata můžete konzumovat čerstvá, jako součást zeleninových salátů, nebo je můžete připravovat pomocí některých tepelných úprav.

Brokolice

Obsahuje velké množství cholinu a vitamínu K, jež pomáhají udržovat naši paměť bystrou. Pokud vás tedy čeká nějaká činnost, při níž budete potřebovat, aby vaše paměť fungovala dokonale, dopřejte si před ní brokolici.

Avokádo

Avokádo je považováno za superpotravinu. Kyselina listová a vitamín K, které jsou, kromě jiného, v avokádu obsažené, pomáhají v boji proti mozkové mrtvici. Z avokáda lze připravit vynikající pomazánku či guacamole.

Borůvky

Tyto malé bobulky obsahují velké množství antioxidantů, vitamín K a C a vlákninu. Mozek před stresem a degenerací chrání kyselina galová.

Vlašské ořechy

Potravina vhodní pro podporu zdraví srdce, ale díky obsahu mastných kyselin omega-3 a omega-6 jsou vhodné i pro mozek. Kromě toho nám tento druh ořechů nabízí také vitamíny B6 a E, které také podporují zdraví mozku.

Barbora Brodacká

Barbora Brodacká

Mezi mé koníčky patří zdravé vaření a sport. Ráda žiji zdravě a o svoje zkušenosti a znalosti se s vámi dělím na tomto webu. Snad vám moje články pomohou a dozvíte se něco nového! :-)

Nové články