Předsevzetí do nového roku nám často příliš dlouho nevydrží. Snažíme se na ně myslet první týden, ale po nástupu zpět do pracovní rutiny, koloběhu starostí a dalších povinností zapomínáme, že jsme si nějaké předsevzetí stanovili. Mnohem účinnější je stanovení reálně splnitelných cílů, které vás dovedou ke zdravému životnímu stylu i hubnutí.

Reálné cíle

Předsevzetí jsou často jen přání, která bychom si přáli dodržet, ale mnohdy to reálně není ani možné. Stanovte si proto specifické reálné cíle a jejich časové rozvržení. Díky tomu je budete schopni opravdu splnit. Začněte tím, že si napíšete seznam toho, co byste tento rok chtěli změnit, naučit se, dělat jinak. Přinášíme vám tipy, které vám pomohou přejít na zdravější životní styl.

Sportovní aktivita

Klasická předsevzetí se týkají zpravidla toho, že se budete snažit zhubnout či začít více sportovat. Nastavte si od nového roku jasnou rutinu, která bude reálně proveditelná, a choďte alespoň dvakrát týdně na cvičení či sportujte. Pokud víte, že máte čas vždy v pondělí a pátek, snažte se tyto dny chodit pravidelně cvičit. Nereálný cíl vypadá například tak, že si řeknete, že budete chodit 4 krát týdně chodit, i když to časově nemůžete stihnout.

Ranní a večerní rutina

Stanovte rutinu týkající se toho, kdy budete chodit spát a kdy vstávat. Ideální je, pokud si každý den dopřejte 8 hodin spánku. Pokud musíte ráno vstávat v 6, snažte se chodit každý den spát kolem desáté večerní. Snažte se také dodržovat ranní rutinu, dopřát si ráno zdravou snídani, popřípadě se protáhnout a dopřát si dávku hydratace.

Miska ovoce

Dobrým cílem je také to, že každý den si dopřejte středně velkou misku ovoce či zeleninu. Pokud nejste zvyklí čerstvou zeleninu a ovoce konzumovat, je pro vás tento cíl dobrým startem. Čerstvé ovoce poslouží jako dopolední svačina, miska zeleniny jako zobání k televizi místo brambůrek.

Pitný režim

Součástí zdravého životního stylu je také to, že budete dodržovat dostatečný pitný režim, který je často opomínej. Připravte si na den alespoň dvě jednolitrové lahve, ať vidíte, kolik toho za den vypijete.

Omezení nezdravého

Dobrým startem na cestě k zdravému životnímu stylu je také cíl v podobě omezení nezdravé stravy. Řekněte si například, že ze své stravy vynecháte uzeniny, lepek, sladké dobroty, omezíte spotřebu cukru apod. Omezením konzumace nezdravých potravin a látek totiž dáte ve svém jídelníčku prostor zdravějším potravinám.

Zlozvyky

Součástí zdravého životního stylu je také zbavení se zlozvyků. Kouříte, dopřáváte si poměrně často alkohol nebo stále oddalujete řešení některých problémů? Začněte tyto zlozvyky postupně řešit, abyste se jich zbavili. Pomoci vám může léčba šokem, ale také terapie či návštěva psychologa, popřípadě podpora rodiny.

Relaxace

Máte pocit, že žijete ve stresu a nemáte čas na odpočinek? Naordinujte si pravidelnou dávku relaxace, ať už v podobě každodenního protažení, pravidelných návštěv masáží, hodiny čtení či procházky. Relaxace je pro váš organismus stejně důležitá jako dostatek pohybu.

Sdílejte svým přátelům:

Pavla Novotná

Pavla Novotná

Miluji přírodu a vše co s ní souvisí. Hrozně ráda cestuji a zajímám se o různé bio produkty, zdraví prospěšné látky, vitamíny apod. Snad vám moje články pomohou najít odpovědi na otázky co vás trápí.