Nejlepší relaxační techniky pro workoholiky, které stojí za vyzkoušení

Je pro vás práce nade vše? Neumíte vypnout? Dlouhodobé přepětí a stres je ale nejkratší cestou ke zdravotním komplikacím a pokřivení osobních vztahů. Naučte se jednoduché relaxační techniky, které vám pomohou nastolit alespoň trochu klidu do hektického života.

Patříte mezi Yuppies?

Workoholismus je definicí závislosti na práci. Dříve se zmiňoval pouze v souvislosti s muži, kteří se hnali za kariérou a trávili v práci více než dvanáct hodin denně. V USA pro ně našli označení Yuppies. V dnešní době se tento problém týká čím dál častěji i žen. Ambiciózní lidé, kteří neznají míru, jsou orientovaní na vykonstruovaný úspěch a představa neúspěchů nebo nedodělků je zcela paralyzuje. 

Workoholismus je závislost se všemi jejími rysy včetně abstinenčních příznaků. Ty se projevují stresem, výbušností a poruchami spánku. Mohou se přidat i bolesti hlavy, únava, vysoký krevní tlak, oslabený imunitní systém a problémy s dýcháním. Kamenem úrazu je fakt, že v práci nelze naordinovat dlouhodobou pauzu (vyjma dovolené nebo neplaceného volna). Práce je nedílnou součástí vašeho života, je totiž důležitá pro sociální začlenění a ekonomickou stabilitu. 

Udělejte z relaxu rutinu

Zázemí kanceláře není ideálním prostředím pro uvolňující cvičení. Workoholici navíc často nedbají o stravovací návyky a duševní a fyzické zdraví. Existují ale metody, které zaberou sotva pár minut a výsledek se dostaví téměř okamžitě. Měly by se stát každodenní rutinou, aby nedocházelo k přetížení organismu a zdravotním komplikacím. Za nenávratné poškození ani potíže, které vyžadují několikaměsíční léčbu (často s nevalným výsledkem) žádná práce nestojí. 

Žena v růžové košili se zápisníkem.
Zdroj obrázku: pixabay.com

Začněte chodit

Chůze je nejpřirozenější pohyb a procházka kolem bloku je nejen osvěžující, ale vyvolá v těle chemickou reakci s uvolněním endorfinů. Svižná chůze po dobu deseti minut vyvede tělo z tenze, uvolní mysl a zmírní stres a napětí. Její účinky se vyrovnávají tabletce aspirinu. 

Vsaďte na tlustou peřinu

Workoholici si mohou nechat o nerušeném spánku zdát, jen málokdy upadají do hluboké REM fáze a během noci nemají dostatek času na regeneraci. Řešení je přitom zvolit pořádnou peřinu. Když se přikryjete těžší přikrývkou, snáz usnete a odpoutáte se od všech rušivých elementů. Těžká peřina totiž similuje objetí a navodí pocit klidu a bezpečí. Stačí dvacet minut tlakové terapie, aby se v mozku uvolnil oxytocin a serotonin. Nejde jen o váhu, ale i o použitý materiál – vlna nebo merino mají skvělé termoizolační vlastnosti a jsou příjemné na omak. 

Rytmus v krvi 

Stejné blahodárné účinky má také hudba. Zapomeňte na relaxační nahrávky, zvuky moře nebo džungle. To už je dávno pasé. Tlumí, ale neřeší problém do hloubky. Je třeba najít hudbu, která se sladí s rytmem vaší mysli a vytvoří alfa mozkové vlny. Stačí zadat do vyhledávače pojem “60 bpm” nebo si poslechnout vybrané písně od Otise Reddinga (My Girl nebo These Arms of Mine). Skladeb je samozřejmě mnohem víc, volte podle svého vkusu. Pamatujte, že hudba nesmí být rušivá, to by z dlouhodobého hlediska způsobovalo tiky a prohlubovalo stres a pocity vyhoření. 

Vyzkoušejte i další účinky muzikoterapie na vaše duševní i tělesné zdraví. 

Úsměv, prosím 

Ne vždy je vám do smíchu, ale jemný úsměv uvolní dopaminy a endorfiny a zapůsobí na zlepšení nálady. Nemusíte se cítit trapně, že se usmíváte jen pro dobrý pocit a bez hlubšího důvodu. Jde o relaxační techniku, která je maximálně nenápadná a během pár minut přinese kýžený výsledek. 

Žena v růžové košili s notesem a telefonem.
Zdroj obrázku: pixabay.com

Máte pocit, že se pracovní svět bez vašeho přičinění zhroutí a nikdo nepodává tak skvělý výkon, jako vy? A co když to takto vidí všichni vaši kolegové? Zkuste občas nebýt ti nejlepší, nejdochvilnější a myslete také trochu na sebe.

Zdroj: lifehack.org

Martina Nosálková

Miluju chvíle ticha uprostřed lesa i cvrkot svých dvou mláďat. Věřím na přirozenost a rovnováhu. Pokud na světě existuje nějaký léčivý zázrak, je to síla přírody a její dary, které se musíme znovu naučit využívat.

Líbil se vám tento článek? Dejte mu 5 hvězdiček. :)

Napsat komentář

Emailová adresa nebude zveřejněna a nebude uložena do žádné databáze. Vyžadované informace jsou označeny *.