Přemýšlíte, jak posílit imunitu v období respiračních nemocí? Vsaďte na dary přírody: potraviny, které jsou přímo vitamínovou bombou pro vaši obranyschopnost. Zařaďte do jídelníčku tato běžně dostupná jídla, která posílí váš imunitní systém i bez léků.

Kysané zelí

Probiotické kultury jsou v souvislosti s imunitou č. 1. Náš systém ochrany proti vnějším vlivům totiž sídlí právě ve střevech, kde tyto přátelské bakterie žijí. Podpořit jejich činnost lze přitom velmi jednoduše, stačí zvýšit přísun probiotik ve stravě.

Kyselé zelí je bohaté jak na probiotika, tak na vitamín C a proto pomáhá naší imunitě hned dvakrát. Zelí si můžete snadno připravit i doma a mít tak po ruce kvalitní a chutný zdroj probiotik po celou zimu. Vodu ze zelí nevylévejte, je plná zdraví prospěšných látek.

Kysané zelí posiluje imunitu
pixabay.com

Olivy

Nakládané olivy ve slaném nálevu obsahují ta samá probiotika jako kysané zelí,l i když v menším množství. Přidejte si pár oliv k jídlu každý den, vybírat můžete jak z černých, tak zelených či plněných.

Olivy podporují přirozenou imunitu
pixabay.com

Jogurty a jogurtová mléka

Dalším skvělým zdrojem probiotických kultur jsou veškeré kysané mléčné výrobky. Protože v zimním období mají příliš ochlazující účinek, je vhodné vyndat je z lednice alespoň pár minut před konzumací. Vybírejte si tučnější druhy, které obsahují více prospěšných bakterií a zároveň umožňují vstřebávání vitamínů rozpustných v tucích. 

Jogurty posilují střevní mikroflóru
pixabay.com

Jablka

Nejoblíbenější podzimní ovoce v sobě skrývá vysoké množství vlákniny, která přispívá k vytvoření lepšího prostředí ve střevech. Již naše babičky říkaly, že jedno jablko denně vás ochrání od doktora. Dejte si kousky z jablka večer místo brambůrků, svému zdraví prospějete hned dvakrát.

Jablka jsou skvělým zdrojem vlákniny
pixabay.com

Miso polévka

Máte rádi exotické chutě? Pak byste rozhodně měli vyzkoušet miso polévku. Tradiční japonská lahůdka se prodává i v instantní podobě a její základ tvoří fermentovaná miso pasta. Horká polévka je ideální zimní jídlo, které vás zahřeje a zároveň dodá tělu potřebné živiny.

Miso polévka je ideálním zimním pokrmem
pixabay.com

Tibetský kefír

Slyšeli jste už o tibetské kefírové houbě? Tato speciální forma probiotické houby dokáže vytvořit fermentovaný nápoj podobný klasickému jogurtovému mléku. Vyzkoušejte tuto mléčnou specialitu nabitou zdravými probiotiky, která posilní váš imunitní systém.

Tibetský kefír je vitamínová bomba
pixabay.com

Zdroj: activebeat.com