Hlídáte si pečlivě složení potravin? Dáváte přednost nízkotučným výrobkům? Nejnovější výzkumy ukazují, že ne vždy je to třeba. A to jak u dospělých, tak u dětí.

Studie porovnávala vliv mléka na hmotnost

Podle posledních poznatků nemá pití plnotučného mléka podstatný vliv na zvyšování tělesné hmotnosti. Plnotučné mléko má sice ve srovnání s odstředěným vyšší podíl živočišného tuku, rozdíl v účinku na náš organismus je takřka minimální. 

Nedávná studie mezinárodního vědeckého týmu, publikovaná v květnu 2020, se zabývala vlivem konzumace různě tučného mléka na tělesnou hmotnost. Vědecký tým byl složen ze zástupců australských a amerických univerzit a srovnával závěry 29 předchozích výzkumů na toto téma.

Zkoumaný vzorek zahrnoval děti od 2 do 18 let věku. Je ale velmi pravděpodobné, že u dospělých by byly výsledky srovnatelné. Navíc dospělí pravděpodobně vypijí přes den v průměru méně mléka, než děti. To znamená, že náhrada plnotučného mléka za nízkotučné má v jejich případě ještě menší vliv na linii než u dětí.

Plnotučné mléko nemá vliv na tloustnutí
Zdroj: pixabay.com

Nebojte se tuků

V minulosti byly veškeré tuky dávány takřka na pranýř a výrobci se předháněli ve vymýšlení odtučněných variant nejrůznějších potravin. Aby si však takové jídlo udrželo požadovaný vzhled i chuť, byl jej třeba doplnit množstvím chemických látek a zahušťovadel. V posledních letech se díky pokročilému výzkumu ukázalo, že tuky jako takové nemůžou za naše tloustnutí. Ba dokonce nám mohou pomoci se tělesného tuku zbavit. Je třeba si ale vybrat ty správné.

Pokud vyřadíte ze své stravy tuky, nebo je výrazně omezíte, pravděpodobně o nějaké to kilo přijdete. Zároveň se vám ovšem vytratí lesk z pokožky i vlasů a vaše nehty se začnou lámat. Kůže na rukou i nohou bude suchá a popraskaná. Náš organismus potřebuje tuky zvenčí, i zevnitř. Bez pravidelné konzumace tuků například nedokáže z potravy absorbovat řadu důležitých vitamínů.

Snažte se volit zdravé tuky ve své přirozené formě. Do jídelníčku zařaďte avokádo, různé ořechy a semínka, olivový olej lisovaný za studena nebo třeba tučný tvaroh, který je navíc nabitý zdravými proteiny! Naopak se vyhýbejte průmyslově zpracovaným tukům v brambůrcích, oplatkách nebo fast foodu. Ty vám neprospějí ani na zdraví, ani na kráse.

Avokádo je skvělým zdrojem zdravých tuků
Zdroj: pixabay.com