Existují potraviny, které běžně jíme, ale možná je lepší se jich vyvarovat. Chcete vypadat hezky, mladě, mít štíhlou postavu a být fit? Odstraňte ze svého jídelníčku následující škodlivé potraviny. A pokud si je stůj co stůj nechcete odepřít, alespoň je omezte či dbejte na zdravou úpravu.

Cukr 

Akné a cukr bohužel jde ruku v ruce. Chcete-li mít zdravou pleť bez pupínků, cukr je jednou z hlavních složek, kterou byste měli ze svého jídelníčku odstranit. 
V opačném případě zvyšujete riziko vzniku zánětlivých pupínků v obličeji a chronického akné. 
Navíc, budete-li si dopřávat cukr ve velkém, hrozí vám nadváha, která může vést k obezitě či cukrovce.  
Tip: Vždy čtěte etikety na potravinách, které kupujete. Slovo “light” nemusí vždy znamenat, že produkt neobsahuje cukr. Snažte se vyhnout sladkostem a slazeným nápojům. Musíte-li nutně sladit, poohlédněte se po kvalitním umělém sladidle, např. stévii. 

Mléčné výrobky

Přílišné množství kravského mléka ve stravě se projevuje nejčastěji bolestivými a svědivými pupínky v oblasti brady, krku, hrudníku, ramenou a zad. 
Bojujete-li s pupínky na těchto místech, pravděpodobně byste měli mléčné výrobky, alespoň na čas, úplně vynechat. Pokud se vaše pleť zlepší, můžete postupně potraviny z mléka do jídelníčku znovu přidat, ovšem jen občas a ve velmi malém množství. Vyzkoušejte kozí mléko, které je zdravější nebo vsaďte na některé z rostlinných mlék, která si můžete vyrobit i doma.
Tip: Jednou z nejhorších kombinací je káva s mlékem a cukrem. Cukr podporuje kvašení mléka, což neprospívá pleti, ani vašemu zažívání.

Bílý cukr přispívá kazivosti zubů, nadváze i tvorbě zánětů

Unsplash.com

Průmyslově zpracované potraviny

Mezi nezdravé potraviny můžeme určitě zařadit ty průmyslově zpracované! Obsahují totiž nespočet chemických přísad a konzervačních látek, které mohou, mimo jiné, zvyšovat hladinu cukru v krvi.
Výkyvy krevního cukru způsobují stárnutí pokožky a také vyšší produkci kožního mazu, který ucpává póry a podporuje vznik akné.

Kofein

Kofein v nápojích povzbuzuje, ale také škodí, jelikož způsobuje dehydrataci organismu, což přispívá ke ztrátě kolagenu v pokožce. Vaše pleť a pokožka celého těla následkem ztráty kolagenu přichází o svou pružnost, ochabuje a na tváři dochází k rychlejší tvorbě vrásek.
Tip: Pokud se kávy nechcete vzdát, ujistěte se, že s každou kávou vypijete minimálně sklenici čisté vody. Obecně byste měli denně vypít okolo 2 litrů vody denně.

Káva povzbuzuje, ale také vysušuje pleť

Unsplash.com

Mořské plody

Krevety, krabi a humři jsou pro pleť nezdravou potravinou, protože mají vysoký obsah jódu, jehož přílišné množství může vést k ucpávání pórů a tvorbě akné. Máte-li rádi mořské plody, zvolte raději ryby, které jsou bohaté na zdraví prospěšné omega-3 mastné kyseliny, které zlepšují mimo jiné i stav pleti.
Tip: Mezi ryby, které obsahují největší množství omega-3 mastných kyselin, patří losos, ančovičky, sardinky, makrela, tuňák a pstruh.

Plody moře je třeba dávkovat s rozumem

Unsplash.com

“Zdravé” cereálie

Nenechte se zmást reklamami na “zdravé” müsli nebo jiné cereální lupínky, které zdánlivě prospívají vašemu zdraví. Říkáte si, že je skvělé, když můžete v obchodě koupit hotovou cereální směs například s ovocem nebo čokoládou? Nejedná se o žádnou výhru!
Tyto předpřipravené cereálie bývají velmi bohaté na cukr, chemická barviva a zvýrazňovače chuti, které pleti a celkovému zdraví, rozhodně nesvědčí.
Tip: Upečte si domácí müsli, kde místo cukru použijete med. Přidat můžete také čerstvou šťávu z pomeranče, lískové oříšky nebo lněná, dýňová či slunečnicová semínka. Fantazii se meze nekladou.

Pamatujte, že to, jak vypadá vaše pleť navenek, je výsledkem toho, jak zdraví jste uvnitř. Dopřejte svému tělu potřebné živiny a nezapomeňte hydratovat!