Kurkuma je koření, které se, díky svým léčivým účinkům, používá již po celá staletí. Tato superpotravina nabízí našemu tělu celou řadu zdravotních výhod. Má silné antibiotické vlastnosti, podpoří naši paměť a dokonce může pomoci v boji proti některým typům rakoviny. Nedávná studie prokázala, že toto koření může zlepšit naše kardiovaskulární zdraví stehně tak, jako fyzické cvičení.

Kurkuma a kardiovaskulární systém

Americký časopis o kardiologii publikoval studii, která ukázala, že extrakt z kurkumy může účinně snížit riziko srdečního záchvatu až o 56%. Dřívější studie také ukázala, že konzumace koření nebo doplňků jej obsahujících, může poskytovat podobné účinky jako aerobní cvičení, co se týká zdraví srdce. Špetka kurkumy může mít stejný účinek na kardiovaskulární systém jako 1 hodina rychlého chůze nebo běhání. Zdravotní přínosy kurkumy má na svědomí kurkumin, účinná látka v kurkumě obsažená. Kromě toho způsobuje i zbarvení koření.

Jak používat kurkumu pro zdraví?

Výsledky studie ukázaly, že 150 mg extraktu kurkumy po dobu 8 týdnů může zlepšit funkci našeho srdce. Pokud chcete využívat všechny zdravotní výhody, konzumujte 1 čajovou lžičku kurkumy denně. Také si můžete zakoupit kapsle obsahující extrakt z kurkumy. Kurkumu můžete přidat do čaje, nebo do jídla. Mějte však na paměti, přestože kurkuma může podpořit vaše zdraví, nesmíme zapomínat na cvičení a pravidelný pohyb, který je pro zdravé tělo nezbytný.